بیش از ۲ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری رامسر بازدید کردند

نوشهر - ایرنا - رامسر در حالی تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ را با آمار یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر شب اقامت به پایان رساند که به گفته رییس اداره میراث فرهنگی این شهرستان آمار بازید مسافران از جاذبه‌های گردشگری این منطقه بیش از ۲ میلیون بوده است.

به گزارش ایرنا، بررسی آمار و ارقام اقامت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری رامسر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۳ که از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شد و تا تعطیلات عید فطر ادامه داشت نشان می‌دهد، که بازدید از جاذبه‌های گردشگری رامسر با آمار ۲ میلیون نفری، از نرخِ اقامت رسمی این شهرستان با آمارِ یک میلیون و ۳۸۰ هزار نفر با اختلاف قابل توجهی بیشتر بود.

رامسر جذابیت‌های طبیعی و تاریخی شاخصی دارد، ۲ محور جنگلی جواهرده و جنت‌رودبار با روستاهای زیبا برای عاشقان طبیعت، پردیس موزه‌ای با ۶ موزه تخصصی، قلعه تاریخی مارکوه برای ایستادن بر بلندای تاریخ، هتل قدیم به عنوان نمادِ شهر رامسر، قدم زدن در بلوار معلم و باغ ۳۳ هکتاری برای ذهن‌های کنجکاو و جستجوگر، تله‌کابین و پاراگلایدر سواری بر فراز آسمان که همگی اگرچه تجربه‌ای پرتکرار محسوب می‌شوند، اما کماکان برای مسافران ورودی و عبوری رامسر جذاب هستند و ارزش تجربه را دارند.

در همین پیوند رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر با اشاره به یک میلیون و ۳۸۰ هزار اقامت رسمی در رامسر و کاهش ۱۰ درصدی اقامت نسبت به سال گذشته گفت: تعطیلات ۱۴۰۳ از ۲۴ اسفند آغاز شد و تا تعطیلات عید فطر ادامه داشت. بر خلاف سال‌های گذشته اقامت مسافران در رامسر اگر چه در نیمه نخست تعطیلات قدری با کاهش همراه بود، اما این آمار رفته رفته در نیمه دوم تعطیلات روند افزایشی گرفت و کاهش اقامت روزهای نخست را جبران کرد.

نادر سحرخیز طولانی بودن مدت زمان تعطیلات را از دلایل کاهش مسافر در نیمه نخست تعطیلات توصیف کرد و افزود: این موضوع سبب شد که برنامه‌ریزی سفر و همینطور انتخاب مقاصد متنوع در سفر برای مسافران نوروزی فراهم شود.

وی با اشاره به آمار ۲ میلیونی بازدید از جاذبه‌های گردشگری رامسر خاطرنشان کرد: رامسر جاذبه‌های دیدنی شاخصی دارد. برای مثال تله‌کبین رامسر از زیباترین تله‌کابین‌های ایران است، محورهای جنگلی این شهرستان جزو پرترددترین مقاصد گردشگری هستند و پردیس موزه‌ای رامسر در طول تعطیلات روزانه ۳ هزار تا ۴ هزار بازدید کننده داشت. این آمار نشان می‌دهد که مسافران اگرچه رامسر را برای اقامت انتخاب نکردند اما از جاذبه‌های گردشگری بازدید کردند.

سحرخیز در ادامه با اشاره به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ خانه مسافر دارای مجوز در رامسر، افزایش مراکز اقامتی و خانه مسافرها را امری خوشایند توصیف و اضافه کرد: این میزان افزایش مراکز اقامتی سبب شد که قیمت‌ها در تعطیلات متعادل و موجب رضایت مسافران شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان رامسر که دروازه غربی مازندران محسوب می‌شود همواره به عنوان یکی از مقصدهای اصلی مسافران شمال مورد توجه گردشگران قرار دارد و نوروز هر سال نیز زمان اوج حضور مسافران در این شهر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha