۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۹:۲۱
کد خبر: 85447042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کرمان: اولویت ما حفظ جان و مال مردم در مقابل سیل است+ فیلم

جیرفت- ایرنا- استاندار کرمان گفت: اولویت نخست ما در جریان بارندگی ها حفظ جان و مال مردم است و مسئولان باید تلاش کنند تا حد امکان کشاورزی و منازل مردم هم آسیب نبیند.

به گزارش ایرنا، محمدمهدی فداکار عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از زیرساخت های منوجان در جنوب کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا فردا بعدازظهر همه دستگاه ها آماده باش هستندو باید تلاش کنند زندگی مردم آسیبی نبیند.
وی ادامه داد: این بارندگی برای کشاورزان و دامداران برکت است و سفره‌های زیرزمینی هم سیراب می شود.
فداکار با بیان اینکه مشکل خاصی تاکنون در استان نداشتیم، اضافه کرد: بارش ها از چهار بعدازظهر افزایش یافته است و با سرازیر شدن آب از ارتفاعات حجم آب در پایین دست بیشتر می شود.
وی با اشاره به اینکه سه روستا تخلیه شده است، یادآور شد: تاکنون بیشترین بارندگی به میزان ۴۰ میلیمتر در منوجان رخ داده که با توجه به میانگین بارندگی، زیاد است و البته میزان بیشتری از بارندگی را در مناطق منوجان و قلعه گنج خواهیم داشت.
استاندار کرمان اظهار کرد: چند رودخانه فصلی هم در رودبار جنوب و جازموریان فعال شده است اما خسارتی نداشته‌ایم.
وی گفت: مردم آمادگی دارند و جاده‌ها هم خلوت بوده و مردم از ترددهای غیرضروری خودداری کرده‌اند.
فداکار افزود: مقدمات زیادی برای پشتیبانی انجام شده چنانکه بالگرد هلال احمر در منطقه مستقر شده است.
وی بیان کرد: بیش از ۳۰۰ دستگاه تجهیزات راهداری از جمله لودر، بولدوزر و گریدر فراهم شده است و در برخی شهرستان ها کمبود هایی بود که اکنون در شهرستان رودبار جنوب با کمبود مواجه بودیم حدود ۷۵ دستگاه از این ماشین آلات مستقر است.

به گزارش ایرنا اداره کل هواشناسی کرمان نیز تداوم بارش‌ باران در جنوب و شرق استان طی امروز (سه‌شنبه) و فردا خبر داده بود و طبق این پیش بینی بارش باران در ساعات بعد از ظهر و شب در مناطق جنوب و غرب این استان شدت خواهد گرفت البته اوج بارش‌ها در این مناطق برای روز چهارشنبه پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha