توسعه رشته شنا نیازمند استفاده از ظرفیتهای آموزش و پرورش است

شیراز- ایرنا- رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت : برای پیشرفت شنا به ظرفیت های آموزش و پرورش نیاز داریم و باید از سنین پایین ظرفیت سازی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن رضوانی روز سه شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان و دست اندرکاران هیات شنا فارس با بیان اینکه استخرها ابزار اصلی فعالیت رشته شنا هستند، گفت: این رشته و استخرها برای بخش خصوصی جذاب است اما می کوشیم با نگاه ویژه وزیر ورزش استخرها در اختیار هیات های شنا قرار گیرند.

وی عنوان کرد: امیدوارم در المپیک ۲۰۲۴ پاریس شاهد حضور شناگران کشورمان باشیم اما باید ظرفیت سازی در این رشته مورد توجه جدی قرار گیرد و اگر این اتفاق خوب رخ دهد انقلابی در رشته شنا صورت گرفته است.

وی در ادامه سخنانش به موفقیت ورزشکاران این فدراسیون در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: تیم واترپلو جوانان ایران در حالی به عنوان نایب قهرمانی مسابقات قهرمانی آسیا دست یافت که در گروه B مرحله مقدماتی مسابقات با غلبه بر قزاقستان، سریلانکا، مالزی و سنگاپور صدرنشین شد و به عنوان تیم اول گروه راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی عنوان کرد: در این مرحله هم تیم چین را از پیش رو برداشتیم و بدون شکست راهی فینال شدیم و در نهایت هم به مقام نایب قهرمانی آسیا دست یافتیم.

توسعه رشته شنا نیازمند استفاده از ظرفیتهای آموزش و پرورش است
مراسم تجلیل از شناگران فارس

بزرگترین دغدغه

رضوانی تاکید کرد: بزرگترین دغدغه ما حضور تیم واترپلو در فینال مسابقات آسیایی دوره بعد است.

وی افزود: ملی پوشان شنای ایران نیز در یازدهمین دوره رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در فیلیپین خوش درخشیدند و موفق به کسب یک مدال طلا، چهار مدال نقره و هفت مدال برنز شدند و رکورد مدال‌آوری در این مسابقات را شکستند و سه رکورد ملی هم جا به جا شد.

یادگیری تکنیک در رده های پایه مهم تر از مدال آوری است

رضوانی گفت: کسب موفقیت ها در رده بندی مسابقات المپیک و جهانی در رشته شنا می تواند باعث جابه جایی رتبه بندی جدولی کشور ها شود و بر این باوریم یادگیری تکنیک در رده های پایه بسیار مهم تر از مدال آوری است.

برنامه محوری موجب توسعه شنا می شود

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان فارس هم در این مراسم تاکید کرد: برای توسعه رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو باید با برنامه ریزی پیش رفت تا به مدال‌های رنگارنگ و ارزشمند دست یابیم.

عبدالرحیم خداجو اضافه کرد : رشته شنا در آموزه‌های اسلامی بسیار مورد تاکید قرار گرفته و توسعه این رشته در جامعه موجب توسعه ورزش قهرمانی می‌شود.

وی گفت: مدال های بسیاری در رشته های آبی توزیع می شود و در رقابت های المپیک و جهانی رتبه تیمی کشورها با مدال های این رشته جا به جا شده است.

به گزارش ایرنا، سالهاست رشته شنا استان فارس چه در بخش بانوان و چه آقایان یکی از قطب های این رشته در کشور محسوب می شود و مدال های مختلفی را هم در سطح آسیا و هم در سطح کشور به ویژه در رده پایه برای این استان به ارمغان آورده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha