تاکید مدیرکل ارشاد استان بر معرفی قزوین به عنوان قطب فرهنگی تمدن ایرانی اسلامی

قزوین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: معرفی قزوین به عنوان یکی از محورها و قطب های فرهنگی در تمدن ایرانی - اسلامی و تحقق “جمهوری” اسلامی و شعار “دولت مردمی” از دیگر اهداف اجرای اقدامات ملی است.

حسین براتی عصر سه شنبه در جلسه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه برش نقشه مهندسی فرهنگی کشور که با موضوع ضعف ساماندهی و پشتیبانی ظرفیت های مردمی حوزه فرهنگ، هنر، فضای مجازی و سواد رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، تصریح کرد: احیای هویت بومی ایرانی - اسلامی، معرفی قزوین به عنوان یکی از محورها و قطب های فرهنگی در تمدن ایرانی- اسلامی، حضور فعالانه و حداکثری و ایجابی در فضای مجازی و تحقق “جمهوری” اسلامی و شعار “دولت مردمی” از دیگر اهداف اجرای اقدامات ملی است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شده تا سه اقدام ملی در این کمیته انجام شود، اظهار کرد: حمایت از فعالیت های فرهنگی، میراث فرهنگی و تولیدات هنری و ادبی اقوام ایرانی حول ارزش های اسلامی - ایرانی مبتنی بر آزمایش فرهنگی و سرزمینی، برنامه ریزی برای بهره‌گیری از فرصت ها و صیانت از آسیب ها و تهدیدهای ناشی از فضای مجازی و نیز تقویت نهادهای عمومی و سازمان های مردم نهاد و رفع موانع ساختاری، قانونی، اداری و اجتماعی ایجاد در فعالیت و مشارکت نظامند آنها در تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور سه اقدام ملی هستند.

کارشناس علمی و اجرایی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیز در این جلسه ضمن اشاره به اینکه سه قالب خوب در تدوین این برنامه دیده شده است، تشریح کرد: حمایت مالی، قانون و الزاماتش و ایجاد زیرساخت ها از نقاط قوت در تدوین این برنامه بود که با اضافه شدن بحث نظارت برنامه ها تقویت خواهد شد.

طیبه دهقان پور با بیا اینکه برنامه رصد و نظارت از مرحله شناسایی و ایجاد سامانه تا تعیین شاخص ها باید لحاظ شود، تاکید کرد: ایجاد یک قرارگاه و تشکیل سامانه برای اقوام مختلف و مفتخر استان قدم خوبی در ادامه برنامه های نظارتی است.

در این جلسه اعضای کمیته نیز پیشنهاداتی را برای اجرای بهتر این طرح ارایه دادند.

گفتنی است، جلسه کمیته فرهنگ، هنر و رسانه پس از جلسات کمیته های اقتصاد فرهنگی و کمیته امور دینی سومین جلسه برش نقشه مهندسی فرهنگی کشور در روز جاری بود.

تاکید مدیرکل ارشاد استان بر معرفی قزوین به عنوان قطب فرهنگی تمدن ایرانی اسلامی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha