۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85446855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۳۱
کد خبر: 85446855
درخواست آلمان از چین برای برقراری صلح در اوکراین

تهران- ایرنا- صدراعظم آلمان طی نشستی با رئیس جمهوری چین اعمال نفوذ پکن بر مسکو را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین خواستار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، اولاف شولتس روز سه شنبه اظهار داشت که از شی جین پینگ رئیس جمهوری چین خواسته است تا برای پایان دادن به جنگ در اوکراین از نفوذ خود بر روسیه استفاده کند. وی گفت که دو طرف حمله به تاسیسات هسته‌ای را رد کرده‌اند.

صدراعظم آلمان که امروز آخرین روز سفرش به چین را سپری می‌کند، به گسترش روابط تجاری و محصولات کشاورزی بین چین و آلمان اشاره کرد و افزود: اروپا می‌خواهد خطرات تجاری را کاهش دهد، روابط موجود را تشدید و روابط جدیدی ایجاد کند.

رهبران آلمان و چین در نشست خود در پکن همچنین در رابطه با وضعیت فلسطین بر این موضوع تاکید کردند که قطعنامه ۲۷۲۸ شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد غزه برای جلوگیری از تشدید و وخامت بیشتر اوضاع، تضمین دسترسی بدون مانع و پایدار کمک های بشردوستانه به نوار غزه و حمایت از مذاکره زودهنگام درباره موضوع فلسطین بر اساس "راه حل دو دولتی"، از کشورهای تاثیرگذار می خواهد که نقش سازنده ای در حفظ صلح و ثبات منطقه ای ایفا کنند و یک راه حل زودهنگام جامع، عادلانه و پایدار برای مسئله فلسطین را ترویج دهند.

سفر سه روزه شولتس به چین اولین سفر وی به این کشور پس از اتخاذ راهبرد «ریسک زدایی» در سال گذشته است که به منظور جلوگیری از نزدیک شدن آلمان به دومین اقتصاد بزرگ جهان در دستور کار برلین قرار گرفت.

شی به شولتس گفت: تا زمانی که هر دو طرف به احترام متقابل پایبند بوده، به دنبال زمینه‌های مشترک و در عین حال حفظ تفاوت‌ها، برقراری ارتباط و یادگیری از یکدیگر، و دستیابی به همکاری برد-برد باشند، روابط بین دو کشور به طور پیوسته توسعه خواهد یافت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha