فرماندار: ۱۵حلقه چاه غیرمجاز در کنگاور مسدود شد

کنگاور - ایرنا - فرماندار کنگاور گفت: در راستای اجرای سیاست‌های دولت در بحث بهینه‌سازی مصرف آب، سال گذشته ۱۵ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان شناسایی و مسدود شد.

به گزارش ایرنا، «ایرج صادقی» شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب کنگاور که در سرسرای فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال نیز با جدیت چاه‌های غیرمجاز شناسایی و با دستور قضایی و همکاری نیروی انتظامی مسدود خواهند شد.

وی تصریح کرد: با متخلفان باید به‌ شدت برخورد شود و هیچ‌گونه مماشاتی با سوء استفاده کنندگان نخواهیم داشت.

صادقی در خصوص اجاره اراضی کشاورزی شهرستان به افراد غیربومی نیز گفت: مالکین اینگونه اراضی از تمام خدمات کشاورزی و سهمیه های مختلف سموم و کودها محروم خواهند شد.

فرماندار کنگاور در ادامه با اشاره به اینکه با شرکت آبفای استان کرمانشاه در خصوص حفر ۲ چاه آب شرب این شهر اتمام حجت شده است، اظهار کرد: پس از ماه‌ها پیگیری مقرر شده که ۲ چاه سلیمان آباد و حسن‌آباد طی یک ماه حفر و در مدار قرار گیرند.

وی ادامه داد: آبرسانی به ۲۴ روستای بخش مرکزی همچون مجتمع قزوینه، روستای همیانک و عباس آباد به قرارگاه امام حسن‌مجتبی(ع) واگذار شده که ظرف سه سال آبدار شوند.

فرماندار کنگاور تصریح کرد: مساله آب باید از هم‌اکنون مدیریت شود تا در فصل تابستان برای تامین آب شهرستان با مشکل روبرو نشویم.

بختیاری رییس اداره آب منطقه ای کنگاور هم در این جلسه گفت: سال گذشته ۱۰۶ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی شهرستان نصب شده که نسبت به ۶۶ دستگاهی که در سال ۱۴۰۱ نصب شده رشد چشمگیری داشته‌ایم.

کنگاور حدود ۱۵ هزار هکتار اراضی آبی و سه هزار هکتار باغات دارد و در اراضی آبی، بیشتر کشت‌ها مربوط به کشت کلزا، گندم، یونجه، جو و چغندر است.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha