عملیات "وعده صادق" هیاهوی گنبد آهنین اسرائیل را به چالش کشاند

گچساران- ایرنا- کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عملیات "وعده صادق" هیاهوی گنبد آهنین اسرائیل را به چالش کشاند گفت: رژیم غاصب  اسرائیل  با جسارت حمله به کنسولگری ایران در دمشق و عدم محکومیت از سوی  اتحادیه اروپا و آمریکا ضرورت یک سیلی محکم را اجتناب‌ناپذیر کرده بود و این حرکت به‌موقع ایران منطقی بود.

.یدالله مرادی روز پنج شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از سال‌ها جنگ رسانه‌ای و دشمنی‌های متعدد که این رژیم جنایتکار علیه انقلاب اسلامی داشت یک خطای دیپلماتیک انجام داد آن حمله به کنسولگری ایران در دمشق بود و طبق کنوانسیون وین مراکز رسمی و دیپلماسی کشورها مانند کنسولگری ها و سفارتخانه‌ها از هرگونه تعرض مصون هستند و هیچ کسی در هیچ شرایطی حق تعرض به این اماکن را ندارند.

وی بیان کرد: اسرائیل های غاصب برای اینکه آسیبی به نیروهای مستشار نظامی ایران بزنند به بهانه اینکه ایران علیه این کشور طراحی نقشه دارند و مدیریت حملات حزب الله لبنان به شهرک های یهودی نشین را بر عهده دارند دست به یک اقدام جنایت پذیری زد که این حرکت باید وسیله کشورهای متعدد از جمله شورای امنیت و سازمان ملل محکوم می شد.

مرادی تصریح کرد: حکومت کودک‌کُش اسرائیل با جسارت حمله به کنسولگری ایران در دمشق و عدم محکومیت از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا و نعره کشیدن برای حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران، ضرورت یک سیلی محکم را اجتناب‌ناپذیر کرده بود و این حرکت به‌موقع ایران هم منطقی و هم پاسخ به مطالبات مردمی و هم بازدارنده بود

مرادی ابراز کرد: هفت تا از سرداران ما در حمله رژیم جنایتکار اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق به شهادت رسیدند که این خود به این معناست که عملاً به خاک کشور ما تعرض شده چون کنسولگری خاک هر کشور در کشور دیگری است و به همین دلیل کشور ایران مستقیماً به سمت تنبیه کردن متجاوز پیش رفت و علاوه بر اینکه در زمینه های مختلف دخالت هایی این رژیم غاصب در مورد ایران داشته است.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی افزود: این حرکت یک حمله و شروع تهاجمی نبود بلکه پاسخی برای ادب کردن و نشان دادن ضرب‌شست به شرارت‌های دمنشانه این رژیم جعلی و حامیان جهانی و منطقه‌ای‌ آن بود که در این اقدام ایران نیز نوع نگرش و رعایت فرهنگ انسانی در چهره جنگ به نمایش درآمد، زیرا برخلاف جنایات ۷۰ سال اخیر صهیونیست‌ها به هیچ شهرک، مرکز تجمع مسکونی، مراکز درمانی و آموزشی و مذهبی تعرضی صورت نگرفت و فقط به مراکز نظامی ارتش جلادان حمله انجام گرفت.
وی با بیان اینکه تنبیه کردن اسرائیل یک مانور قدرت و اقتدار بود، ابراز کرد: این اقدام از نظر امنیتی می تواند یک تحول جدید در خاورمیانه و قدرت نوین فضای امنیتی در منطقه باشد و با این حجم پهپاد و موشک و عبور از فضای چند کشور و زدن یک نقطه‌های خاص استراتژیک نشانه ای از یک توانمندی یک اقتدار و زور آزمایی بزرگ با سرمداران نظام سلطه و استکبار هستند.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: از طرف دیگر حجم سنگین بارش پهپاد و موشک از سوی نیروهای مسلح ایران، مانوری از توانمندی و ظهور یک قدرت جنگ نوین در عین چهل سال تحریم بود که چند اثر تأثیرگذار را به همراه داشته است.

مرادی با بیان اینکه بیش از نیمی از موشک‌های ایران از موانع پدافندی و دفاعی موفقیت‌آمیز عبور کردند و چند فرودگاه و پایگاه نظامیان شرور اسرائیلی را هدف قراردادند ابراز کرد: تنبیه رژیم غاصب هیاهوی گنبد آهنین آنها را به چالش کشاند و این خود دستاورد بزرگی بود، زیرا هدف خرابی و تلفات نبود بلکه گوشمالی و ایجاد رعب و ارسال پیام‌ برخورداری از قدرت پاسخگویی گسترده از سوی ایران بود که این مهم به‌خوبی انجام گرفت

وی بیان کرد: نظام سلطه در برابر جنایات اسرائیل در غزه سکوت و حتی آن را همراهی کرد و در جریان عملیات طوفان الاقصی مشاهده کردید که بلافاصله رئیس جمهور فرانسه، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس و بسیاری از مقامات به تل‌آویو رفتند و آنها را برای آدم کشی و جنایت روحیه دادند که در جریان حمله به مرکز دیپلماتیک ایران اقدام آنها را محکوم نکردند و در نتیجه این خوی شرارت رو تقویت منفی کردند.
مرادی ادامه داد: این حرکت و این پاسخ مشروط به این اقدامات علاوه بر اینکه امنیت ما را بالا برد قدرت و نقشه و تعرض دیگری را از دشمن گرفت موجب شد که قدرت تجهیزات پیشرفته ما را به رخ جهانیان و بویژه این منطقه کشانده شود.
وی اظهار کرد: تمامیت ارضی و منافع کشورمان را ما امروز می‌توانیم بدون تکیه به قدرت‌های بزرگ حفظ کنیم و این عملیات از این یک نظر روحیه بخش و تاریخی بود که بعد از جنگ های طولانی تاریخ کهن این نخستین حرکت مدرن در عصر جدید برای سرکوب یک دشمن شرور با استفاده از اسلحه روز و تجهیزات مدرن بود .
مرادی ابراز کرد: اگر روزی برخی ها به جای موشک از گفت و گو حرف می‌زدند امروز باید پاسخ بدهند، اگر این موشک کروز و بالستیک نبود با چه زبانی می‌شد با درنده‌های اسرائیلی حرف زد با کدام جلسه و کدام عهدنامه و قرار با کسانی که خودشون قانون شکنند و خودشان مظهر تجاوز و سلطه است حرف زد .

وی گفت: این رژیم غاصب جلوی چشم جهانیان بیش از ۳۴ هزار انسان بی گناه را در غزه به شهادت رسانده و ۷۰ هزار را آواره کرده که این اقدام و جنایت را در تاریخ تاکنون کسی انجام نداده است.

مرادی ادامه داد: این عملیات همچنین زمینه آزمودن عملی قدرت مدیریت و برد پهپادها و موشک را برای یک مانور عملیاتی واقعی پدید آورد که سرافرازانه مرحله نخست به پایان رسید.

این کارشناس سیاسی گفت: این اقدام علاوه بر اینکه موجب تغییر معادلات و محاسبات قدرت‌های منطقه‌ای و جهانی شد موجب امیدآفرینی، نشاط و افتخار هیجان‌انگیز بر توانایی توان، استعداد و اعتماد به نیروهای داخلی و جوانان برومند علمی بجای تکیه‌بر اروپائیان طماع و قدرت‌های استعماری را به همراه داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha