عملیات "وعده صادق" دفاع مشروع از کشور و پاسخ قاطع به رژیم غاصب صهیونیستی بود

تبریز- ایرنا- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عملیات "وعده صادق" دفاع مشروع از کشورمان بود ؛ گفت: این عملیات پاسخ قاطع نیروهای مسلح در حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، افزود: پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی با پرتاب موشک‌ها و پهپادهای سپاه پاسداران، حاکی از توانایی جمهوری اسلامی در پاسخگویی به تعرض و تعدی اسراییل به کنسولگری کشورمان در دمشق بود که در این تعرض، تعدادی از فرماندهان از جمله سرداران شهید زاهدی و رحیمی به همراه یارانشان به شهادت رسیدند.
وی با اشاره به اینکه این اقدام جمهوری اسلامی از طریق افتخارآفرینان سپاه پاسداران، یک دفاع مشروع بر اساس بند۵۱ منشور سازمان ملل جهت تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود، یادآورشد: بیش از ۶ ماه است که رژیم صهیونیستی، مردم مظلوم غزه را مورد وحشیانه ترین تجاوزات قرار داده و بیش از ۳۶ هزار زن، مرد و کودک را مظلومانه به شهادت رسانده و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز هنوز زیر آوارها هستند.
حجت الاسلام میرتاج الدینی تصریح کرد: جهان بشریت در مقابل این جنایات جنگی سکوت کرده است؛ اگرچه وجدان‌های بیدار در کشورهای اروپایی و غربی همیشه رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم می‌کنند اما آمریکا و ایادی استکبار در کشورهای غربی در مقابل این جنایات جنگی دم فرو بسته‌ و حتی حمایت می‌کنند.
وی افزود : تاریخ بشریت درباره این جنایت ها و کشورهای حامی آن‌ها قضاوت بدی خواهد داشت اما از آن بدتر کشورهای اسلامی و عربی است که در مقابل این جنایات سکوت کرده اند و کاری انجام نمی‌دهند.

نماینده مردم تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه قدرت‌های مرتجع عربی حاشیه خلیج فارس چگونه با آن همه امکانات و سرمایه‌ها به شهادت رسیدن هزاران زن، مرد و کودک بیگناه را زیر آوار بمباران رژیم صهیونیستی تماشا می‌کنند؟ گفت: مردم ایران اسلامی در این میان به داد مظلومان فلسطین و غزه رسیده و اگر فرماندهان و سرداران ما در سوریه به شهادت می‌رسند در راستای دفاع از مظلومان غزه است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یک رسالت دینی، اسلامی و اخلاقی برای دفاع از مظلومان دارد و اکنون پس از حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق، رسالت دفاعی مشروع نیز بر اساس منشور سازمان ملل برای ایران وجود دارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در مقابل جسارت‌های آشکار و گستاخی‌های رژیم صهیونیستی مانند ترور و حمله مستقیم به کنسولگری گوشمالی به این رژیم می‌دادیم که سپاه پاسداران، قهرمانانه و غرور آفرین به آن پاسخ داد.

به گفته وی ؛ این گوشمالی طوری بود که دشمنان نیز پاسخ گسترده موشکی و پهپادی را نتوانستند پنهان کنند و حتی وزیر امور خارجه انگیس در مقابل سوال خبرنگاری که پرسید «آیا کسی به کنسولگری شما حمله می‌کرد، چه پاسخی می‌دادید؟»، جواب داد که «پاسخ تندی می‌دادیم.» و وقتی خبرنگار می‌گوید« ایران هم حق دارد که جواب تندی بدهد.» وزیر جوابی نمی دهد و اعتراف می کند که پاسخ ایران بسیار گسترده بود.

وی افزود: اصابت موشک‌های ایران به بزرگترین پایگاه نظامی تل آویو یک بیان روشن برای آمریکا، اسرائیل و کشورهای منطقه دارد و آن این است که توانست از پدافند چندلایه آمریکایی-اسرائیلی گنبد آهنین عبور کند و با یک جنگ مدرن، پادگان نظامی و جاسوسی رژیم صهیونیستی را در هم بکوبد.

این نماینده مجلس گفت: رژیم صهیونیستی، اسناد و اخبار این حمله را مخفی کرده است و اگر راست می‌گوید، محل اصابت موشک‌ها را نشان بدهد.

وی با بیان اینکه قدرت ایران در این اقدام به خوبی روشن و به رخ دشمنان کشیده شد، اظهار کرد: پوچی و بازدارنده نبودن گنبد آهنین با تمامی هزینه‌های سنگین در این حمله آشکار شد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه - ۲۶ فروردین ماه - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha