۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85446525
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: آماده باش تمامی دستگاه‌های سیستان و بلوچستان تا عبور سامانه بارشی

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به هشدارهای صادر شده در زمینه بارش شدید باران و وقوع سیلاب در جنوب استان تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمام دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم در این زمینه را دارند. 

محمد کرمی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه شکرگزار پروردگار بخاطر بارش باران هستیم، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده حجم بارندگی در سیستان و بلوچستان بسیار بالا خواهد بود.

وی بیان کرد: مسیر آب‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در زمینه حفظ امکانات و زیرساخت‌ها در مسیر سیلاب‌ها در جنوب سیستان و بلوچستان تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به پیش‌بینی حجم بارندگی تاکید کرد: پیش بینی‌های لازم در زمینه حجم سدها اندیشیده شده و آب برخی از سدها به اندازه کافی تخلیه شده و آماده برای آبگیری است.

مدارس ۹ شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان غیر حضوری شد

مدارس ۹ شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان امروز سه شنبه ۲۸ فروردین در نوبت عصر به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

با توجه به فعالیت سامانه بارشی در شهرهای ساحلی سیستان و بلوچستان و بر اساس تصمیم ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران استان، مدارس شهرستان‌های ایرانشهر، بزمان، خاش، زرآباد، مهرستان، گلشن، سراوان، نیکشهر و دلگان در تمامی مقاطع تحصیلی به دلیل احتمال بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر امروز به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس مصوبه جلسه روز گذشته ستاد مدیریت بحران استانداری استان، به فرمانداران و بخشداران شهرستان‌ها و مناطق استان تفویض اختیار شده تا با توجه به شرایط جوی پیش رو و شدت و ضعف بارش‌ها، در خصوص نحوه فعالیت مدارس با هماهنگی مدیریت بحران استانداری تصمیم گیری و اطلاع رسانی کنند.

داوود گلی افزود: برای روز چهارشنبه ۲۹ فروردین نیز همین مصوبه قابلیت اجرایی داشته و تعطیلی عمومی برای همه مدارس استان (به جز مناطق در خطر سیلاب) نخواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور بالاترین سطح هشدار هواشناسی جوی در استان تشدیدفعالیت سامانه بارشی اظهار کرد: از عصر سه شنبه تا عصر چهارشنبه (۲۸ تا ۲۹ فروردین) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای عمان رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت و توفانی شدن دریا و افزایش ارتفاع موج تا حدود ۲ تا ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

محسن حیدری بیان کرد: برای شهرستان‌های زرآباد، فنوج، کنارک، لاشار، قصرقند، چابهار، دشتیاری، نیکشهر، دلگان، جنوب ایرانشهر، بمپور، راسک، سرباز، سیب سوران، مهرستان، سراوان، گلشن و جنوب خاش رگبار سنگین باران و تگرگ در مدت زمان کوتاه، رعد برق شدید، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha