۲۵۰ نیروی راهدار درحال بازگشایی راه‌های ارتباطی هرمزگان هستند

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: درپی هشدار قرمز سازمان هواشناسی و وقوع سیلاب، ۷۲ اکیپ راهداری با ۲۵۰ نیروی راهداری و پشتیبانی در سطح محورهای مواصلاتی استان فعالیت دارند.

عباس شرفی روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی استان در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین ۲۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در محورهای موصلاتی هرمزگان مستقر است.

وی ادامه داد: باتوجه به اعلام شدت بارندگی در شهرستان‌های بندرلنگه، پارسیان، میناب، رودان، حاجی آباد و بندرعباس هماهنگی‌های لازم اندیشیده و راهدارخانه‌های این شهرستان‌ها جهت کمک به مسافران تجهیز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان اظهار کرد: تا این لحظه محورهای مواصلاتی استان در محور فرعی جاسک به جکدان کیلومتر ۴۵ رودخانه شریفی یک،محور بندرخمیر - بندرلنگه کیلومتر ۱۵ (آبنمای کنخ) به دلیل طغیان رودخانه فصلی تا اطلاع ثانوی مسدود است و رانندگان وسایل نقلیه سبک تا بازگشایی مسیر می توانند از محور جایگزین بندرخمیر - دژگان به بندرلنگه استفاده کنند.

شرفی یادآورد: همچنین محور جکدان به جاسک کیلومتر۲۳ ( رودخانه دازکا) به دلیل طغیان رودخانه فصلی دازکان و محور بشاگرد کیلومتر ۲۰ آبنمای گوهران به دلیل طغیان رودخانه بسته است.

وی اضافه کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی در روزهای اخیر، توصیه می‌شود مردم به اطلاعیه‌ها، هشدارها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی توجه و از رفت و آمد در مسیر رودخانه‌های محلی به شدت خودداری کنند.

شرفی یادآورد: شهروندان قبل از تردد در محورها از طریق تماس با سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها و وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی آگاه شوند.

براساس هشدار سطح قرمز هواشناسی هرمزگان، تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی استان با توجه به ورود موج جدید بارشی در حالت آماده باش کامل هستند.

همچنین بر اثر فعالیت این سامانه ناپایدار جوی و دریایی، از صبح دوشنبه تا ظهر جمعه هفته جاری شاهد وزش باد شدید جنوب شرقی در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) همراه با رگبار باران و رعد و برق و گاه تگرگ، تندباد لحظه ای گاه بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع موج تا ۲۵۰ سانتیمتر (۸ پا) در جزایر خلیج‌فارس و مناطق دریایی استان پیش بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha