معاون استاندار سمنان پرونده خبری دستاورد سفر رییس‌جمهور را رونمایی کرد

سمنان - ایرنا - «سمنان» نخستین مقصد سفر استانی دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۳ است و پرونده خبری «پگاه توسعه با دومین سفر آیت‌الله رئیسی به دارالمرحمه سمنان» روز سه‌شنبه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پرونده خبری «پگاه توسعه با دومین سفر آیت‌الله رئیسی به دارالمرحمه سمنان» به مناسبت دومین سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور و دولت سیزدهم به استان سمنان با حضور احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مصطفی مرادی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) سمنان رونمایی شد.

معاون استاندار سمنان پرونده خبری دستاورد سفر رییس‌جمهور را رونمایی کرد

آیت‌الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم روز پنجشنبه (پس فردا) به استان سمنان سفر دارند و این سفر نخستین سفر دولت مردمی در ۱۴۰۳ خواهد بود.

رییس جمهور در این سفر علاوه بر بهره‌برداری و بازدید از روند اجرایی طرح‌های مصوب دور اول سفر، به بررسی مشکلات اساسی و تعیین راهبردهای زیربنایی برای رفع چالش‌های مختلف استان می‌پردازد.

حضور در شهرستان‌های شاهرود و سمنان، سخنرانی در اجتماع مردم، نشست با نخبگان، دیدارهای عمومی، شورای اداری و افتتاح و بازدید برخی طرح‌ها از برنامه‌های سفر آیت‌آلله رئیسی به استان سمنان است؛ وزرای دولت سیزدهم نیز با سفر به شهرستان‌های تعیین‌شده به افتتاح و بازدید از روند اجرایی طرح‌ها و بررسی مسایل می‌پردازند.

برنامه‌های دومین سفر دولت سیزدهم به استان سمنان

دومین سفر آیت الله رئیسی و دولت سیزدهم به استان سمنان روز پنجشنبه سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است.

با حضور رییس جمهور دیدارهای مردمی در مسجد امام(ره) سمنان و در استادیوم شاهرود، جشن احیای ۲۰۰ واحد راکد استان در دولت سیزدهم در یکی از کارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی ، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی کارخانه‌های سهامی، و نشست شورای اداری، در سفر یکروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود.

وزیران دولت سیزدهم به هشت شهرستان استان سمنان برای افتتاح طرح‌هایی مانند مدارس، آبرسانی، مراکز بهداشت، تقاطع‌های غیرهمسطح سفر می‌کنند. دیدار با نخبگان و نشست‌های شورای اداری در شهرستان‌ها با حضور وزیران، دیگر برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان است.

در دور اول سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد که بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت که بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت. از ۱۳۷ طرح دور اول سفر ۲۶ مصوبه کامل اجرا شد، ۸۶ مصوبه در حال اجرا و ۲۵ مصوبه در دست پیگیری است.

معاون استاندار پرونده خبری دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به استان سمنان را رونمایی کرد

۵۵۵ طرح نیمه تمام استان سمنان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است.

در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد که ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد.

در سفر اول آیت‌الله رئیسی به استان سمنان ۴۶۷ ریزپروژه تخصیص اعتبار شد که از این تعداد ۲۱۱ طرح به بهره‌برداری رسید و ۲۵۶ طرح هم در دست اقدام است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha