روابط دوجانبه و تحولات منطقه؛ محور گفت وگوی ولیعهد بحرین با وزیر دفاع آمریکا

تهران- ایرنا- «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین در تماس تلفنی با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا درباره آخرین تحولات منطقه و موضوعات مورد علاقه مشترک گفت و گو کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری بحرین، در این تماس تلفنی دو طرف درباره روابط راهبردی بحرین و آمریکا گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، آنها همچنین بر اهمیت تداوم پیشبرد مشارکت‌های مؤثر و هماهنگی مشترک بین دو کشور تاکید کردند و موضوعات مورد علاقه مشترک به‌ویژه تحولات منطقه‌ را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

خبرگزاری بحرین افزود که در این تماس تلفنی، ولیعهد این کشور بر اهمیت تداوم تقویت تلاش ها با هدف حمایت از امنیت و ثبات در منطقه، خویشتنداری و توقف درگیری ها تاکید کرد.

بحرین روابط دوجانبه قوی با آمریکا دارد و مقر فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا و فرماندهی نیروهای مشترک دریایی (CMF) در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس واقع شده است.

بحرین همچنین تنها کشور عربی است که در دسامبر گذشته به ائتلافی که با ادعای محافظت از کشتیرانی دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن توسط وزیر دفاع آمریکا و با هدف مقابله با حملات ارتش ملی یمن علیه کشتی های رژیم صهیونیستی تشکیل شد، پیوست.

بحرین همچنین ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ با دلالی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری پیشین آمریکا، قرارداد سازش با رژیم صهیونیستی امضا و این کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین‌ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست‌ها آشکار و رسمی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha