۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۳۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85446262
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قلع‌ و قمع ۱۴۶ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی رودهن

دماوند - ایرنا - روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از قلع‌ و قمع ۱۴۶ فقره ساخت‌ وساز غیرمجاز در زمین های کشاورزی زیبادشت و عباس‌آباد بخش رودهن شهرستان دماوند خبر داد.

به گزارش ایرنا از خبر روز سه شنبه این روابط عمومی، در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از زمین های کشاورزی، حدود ۱۴۶ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل بنای نیمه کاره، دیوارکشی و قطعه‌بندی در اراضی مستثنیات پلاک‌های زیبادشت و عباس‌آباد از توابع بخش رودهن تخریب شد.

این گزارش می افزاید: در این عملیات تخریب ساخت‌سازهای غیرمجاز عوامل شهرداری رودهن، بخشداری، کلانتری مهرآباد، یگان حفاظت راه و شهرسازی، منابع طبیعی و گشت امور اراضی شهرستان دماوند حضور داشتند.

براساس این گزارش، طی این عملیات حدود ۱۶ هزار متر دیوارکشی و یکهزار و ۵۰۰ مترمربع بنای غیرمجاز در سطح حدود ۱۴ هکتار تخریب شد.

در این گزارش آمده است: براساس قانون، هرگونه تغییرکاربری و تفکیک زمین های کشاورزی، ساخت وساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از شهرداری‌ها و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

این گزارش آورده است: سامانه تلفنی ۱۳۱ امور اراضی استان تهران شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و سازها در زمین های کشاورزی از سوی شهروندان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha