۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در آذربایجان‌غربی محقق شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجانغربی گفت: ۶۱ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی طی سال گذشته در استان محقق شد که ۲.۱ برابر سال ۱۴۰۱ است.

عبدالحمید سرتیپی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با راه اندازی ۱۹۴ واحدی که با این سرمایه گذاری به مرحله بهره برداری رسیدند، زمینه اشتغال برای نزدیک به ۱۱ هزار نفر در آذربایجان غربی فراهم شد.

وی اضافه کرد: میزان اشتغال این واحدها در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶۰ درصد و تعداد پروانه های بهره برداری نیز در این بازه مقایسه ای، پنج درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: سال گذشته همچنین نزدیک به یک هزارو ۲۰۰ جواز تاسیس در آذربایجان غربی صادر شد که ۱۵ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱ بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این واحدها ۴۳۵ هزار میلیارد ریال بوده و ۲۹ هزار نفر با راه اندازی آنها مشغول کار خواهند شد.

به گزاش ایرنا، ۲ هزار و ۲۸ واحد صنعتی تولیدی در آذربایجان غربی در حال فعالیت است که برای فعال‌سازی این واحدها در استان ۱۵۴ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است و با بهره برداری از این واحدها زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۶۱ هزار نفر فراهم شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha