۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85446103
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی ۹۸۰ میلیارد ریال از دستگاه‌ها طلب دارد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: این شرکت ۹۸۰ میلیارد ریال از ادارات، دستگاه ها و بخش خصوصی طلب دارد که بیشترین آن مربوط به شهرداری‌ها است.

سید عقیل مرتضوی روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی از ۴۰ اداره، شرکت، ارگان و بخش خصوصی طلب دارد که بیشترین آن با ۳۲۰ میلیارد ریال مربوط به شهرداری بجنورد و بعد از آن شهرداری شیروان با ۴۰ میلیارد ریال است.

وی افزود: شهرداری ها به دلیل آبیاری فضای سبز بیشترین مصرف آب را دارند.

افزایش ۳۱ درصدی بارش باران

وی با بیان اینکه بارش باران در سال آبی جاری ۳۱ درصد افزایش یافت گفت: طبق آمار ایستگاه های این شرکت در سال آبی جاری حدود ۱۸۶ میلی متر بارندگی ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی آمار بلند مدت میزان بارندگی سال آبی جاری را ۱۹۰ میلیمتر اعلام کرد و گفت: بارش باران در سال آبی جاری به نسبت آمار بلند مدت کاهشی است.

وی تصریح کرد: ۵۰ میلیمتر باران در فروردین ماه امسال ثبت شد که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش یافت.

۲۳ درصد حجم مخازن سدها پر است

مرتضوی ادامه داد: حجم مخازن سدهای این استان ۲۲۲ میلیون متر مکعب است که ۵۰ میلیون مترمکعب حدود ۲۳ درصد آن پر است.

وی خاطرنشان کرد: حجم مخازن سدهای این استان در همین بازه زمانی سال گذشته ۵۴ میلیون مترمکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌شمالی گفت: بیشترین حجم آب سدها در استان مربوط به سد شیرین دره با ۵۰ درصد، سد چندیر ۴۶ درصد، سد گلیل ۴۲ درصد است.

وی افزود: امسال ۱۲ میلیون مترمکعب سیلاب ورودی به سدهای استان ثبت شد که بیشترین آن با ۶ میلیون مترمکعب مربوط به سد شیرین دره است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی دارای هشت سد و ۱۱ بند انحرافی است و سالانه یک میلیارد متر مکعب آب در بخش های مختلف از جمله حوزه کشاورزی، شرب و صنعت استفاده می شود که از مجموع این میزان ۸۷۰ میلیون مترمکعب برای بخش کشاورزی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha