یک‌هزار و ۴۰۹ اثر به جشنواره ملی نامه‌ای از طبیعت استان مرکزی ارسال شد

اراک - ایرنا - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: یک‌هزار و ۴۰۹ اثر تاکنون به جشنواره ملی « نامه‌ای از طبیعت» این استان ارسال شده است.

به گزارش ایرنا، احسان منصوری روز سه‌شنبه در نشست خبری مشترک با اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در خصوص جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» در سالن جلسات اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک، افزود: این جشنواره در سال گذشته به صورت استانی برگزار شد که با استقبال خوبی همراه بود و کلید برگزاری ملی آن از اواخر پاییز سال گذشته خورد شد.

وی بیان کرد: این جشنواره در مراکز هزارگانه کانون پرورش فکری و نوجوانان کشور فراخوان شده و آخرین مهلت دریافت آثار تا ۳۱ فروردین ماه جاری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبعیت» در ۲ بخش آزاد و کانونی و در چهار رده سنی هفت تا ۱۷ سال برگزار می‌شود.

منصوری اظهار کرد: قالب آثار این جشنواره به صورت نامه است که کودکان و نوجوانان شرکت کننده باید به نمایندگی از طبیعت، نامه‌ای را خطاب به انسان‌ها بنویسند.

وی گفت: علاقمندانی که تاکنون آثار خود را ارسال نکرده‌اند، در فرصت باقی مانده آثار خود را به نشانی markazi.kpf.ir ارسال و یا با شماره ۰۸۶۳۴۱۲۲۰۹۹، داخلی ۱۱۶، تماس برقرار کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اضافه کرد: ترویج فرهنگ محیط زیست و توجه به طبیعت در بین قشر کودکان و نوجوانان و آشنایی با شیوه صحیح نامه نگاری از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

منصوری عنوان کرد: اختتامیه این جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ خردادماه در هفته محیط زیست در اراک، برگزار می‌شود.

اجرای ۲۰ ویژه برنامه در هفته زمین پاک استان مرکزی

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم در این نشست خبری گفت: ۲۰ ویژه برنامه ویژه هفته زمین پاک در این استان هدفگذاری شده که از سوم تا ۹ اردیبهشت‌ماه با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین» برگزار می‌شود.

یوسف یوسفی افزود: برگزاری کارگروه مدیریت پسماند، افتتاح چند پروژه زیست محیطی، تبلیغات محیطی، حضور در تریبون‌های نمازجمعه، سخنرانی در مدارس و دانشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزسی، پاکسازی جاده‌ها و بازدید علمی دانش آموزان از موزه حیات وحش، بخشی از این برنامه‌ها است.

وی اظهار کرد: ۶۸ خانه محیط زیست در استان مرکزی وجود دارد که در طول هفته زمین پاک برنامه‌های ویژه‌ای در راستای مباحث زیست محیطی در این خانه‌ها برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: جشنواره ملی «نامه‌ای از طبیعت» به صورت مشترک با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در حال برگزاری است که امید است با توفیقات و نتایج خوبی همراه باشد.

یوسفی اظهار کرد: ۲۰ درصد پسماندهای خانگی کشور و استان مرکزی پلاستیک‌ها هستند که این آمار بالا است.

وی با بیان اینکه، آیین‌نامه نحوه استفاده از پلاستیک ابلاغ شده، گفت: امید است این آیین نامه هرچه زودتر اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت زیست استان مرکزی اضافه کرد: «نه به مصرف کیسه‌های پلاستیک» باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

یوسفی عنوان کرد: ۹۰۰ تُن پسماند شهری و خانگی روزانه در استان مرکزی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آنها قابل بازیافت در منازل هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha