۲۹ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۰۲
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85446018
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اعتماد به بخش خصوصی و تسهیل موانع تولید راهکار تحقق شعار سال

زنجان - ایرنا - نامگذاری سال با شعار "‌جهش تولید با مشارکت مردم" نشان داد مهمترین دغدغه و مشکل کشور ناشی از مسایل اقتصادی است و رسیدن به جهش تولید و داشتن اقتصادی پویا و پر رونق از مسیر استفاده از توان و همکاری مردم و اعتماد به بخش خصوصی می‌گذرد.

به گزارش ایرنا، شعار سال ۱۴۰۳ از سوی رهبر معظم انقلاب در حالی با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" اعلام شد که بررسی چند سال اخیر این نامگذاری ها نشان می دهد طی ۱۶ سال گذشته شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری، همواره با محوریت توجه به تولید و رونق اقتصادی بوده است.

این امر اهمیت و ضرورت رشد و توسعه اقتصادی و زیربنایی بودن این بخش و لزوم برنامه ریزی های اصولی و مناسب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را نشان می دهد.

به عقیده کارشناسان علم اقتصاد یکی از الزامات رشد و پویایی اقتصاد و جهش تولید،‌ داشتن برنامه منسجم و هماهنگی و تعامل همه دستگاههای اجرایی و ترغیب مشارکت بخش خصوصی، رفع موانع و مشکلات موجود و تثبیت متغیرهای اقتصادی برای تحقق این مهم است.

اعتماد به بخش خصوصی و استفاده از مدیران ریسک پذیر تولید و اقتصاد را رونق می‌بخشد

رییس اتاق بازرگانی،‌ صنایع،‌ معادن و کشاورزی استان زنجان در خصوص شرایط اقتصادی کشور و اهمیت شعار سال، گفت: تحقق جهش تولید در حوزه اقتصاد نیازمند تغییر در روشهای گذشته و اتخاذ سیاست های جدید است.

صمد یوسفی اصل با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای حل مشکلات این بخش، افزود: با وجود تلاش و انجام برنامه های مختلف برای رونق تولید و اقتصاد، ساماندهی و توسعه این بخش نیازمند اقدامات و فعالیت های زیادی است.

روان کردن چرخ اقتصاد با کاستن از دستورالعملهای دست و پاگیر و رفع موانع تولید لازمه تحقق شعار سال است.وی تاکید کرد:‌ برای روان شدن چرخ اقتصاد و رفع موانع تولید باید از تعداد بخشنامه ها و دستورالعمل های دست و پا گیر صادره در حوزه اقتصاد کاست تا فعالان این بخش بتوانند برای رونق و جهش تولید برنامه ریزی کنند.

یوسفی اصل افزود: همچنین باید شرایط کسب و کار و اخذ مجوزهای لازم را تسهیل کرد و تعداد مراحل صدور مجوزها را کاهش داد تا هرچه سریعتر شاهد رونق اقتصادی در کشور باشیم.

وی با تاکید بر لزوم اعتماد به بخش خصوصی و استفاده از مدیران ریسک پذیر در حوزه اقتصاد،‌ اظهار داشت: مدیرانی که در حوزه فعالیت های اقتصادی و واحدهای تولیدی به کار گرفته می شوند باید از قدرت ریسک پذیری بالاتری برخوردار باشند تا شاهد تحول در این حوزه و توسعه اقتصادی باشیم.

اعتماد به بخش خصوصی و تسهیل موانع تولید راهکار تحقق شعار سال

استفاد از ظرفیت مردمی رکن اساسی در تحقق شعار سال است

استاندار زنجان نیز در خصوص اقدامات لازم برای تحقق شعار سال گفت: تمام دستگاه ها باید همه توان و ظرفیت خود را در راستای تحقق شعار سال به کار گیرند تا بتوان تولید را در بخش کالا و خدمات به شکل فزاینده ای افزایش داد.

محسن افشارچی افزود: اصلی‌ترین رکن هم برای تحقق این هدف ظرفیت مردم است بنابراین همه دستگاه ها باید تلاش کنند تا امور مربوط را به مردم واگذار کنند تا کارها به وسیله خود آنها که صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند اداره شود.

وی نقش شرکت های دانش بنیان‌ را به عنوان موتور محرکه و روان کننده تولید دانست و تاکید کرد: جذب سرمایه گذاری های جدید و مشارکت دادن بخش خصوصی در اجرای آنها از زیرساختهای لازم برای تحقق شعار سال است و در این خصوص مسوولان دستگاه های اجرایی نیز باید با همت و تلاش مضاعف برای تسهیل مسیر و رفع موانع تولید گام بردارند.

لازمه جهش تولید برنامه ریزی مناسب و داشتن سهم مناسب از بازارهای جهانی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان نیز یکی از الزامات مهم و قابل توجه جهش تولید با مشارکت مردم را تولید اشتغال آفرین همراه با افزایش کیفیت تولیدات دانست و گفت:‌ برای جهش تولید باید بازارهای مطمئن ایجاد کرد و این امر جز با تولید کالای با کیفیت امکانپذیر نیست.

حسین محمدی مشارکت مردم و بخش خصوصی را لازمه توسعه اقتصادی و جهش تولید بیان و تاکید کرد:‌ برای تحقق این امر باید از ظرفیت صاحب نظران اقتصادی، کارآفرینان و صاحبان سرمایه در بخش خصوصی بهره مند شد.

وی با اشاره به رشد اقتصادی بالای استان زنجان طی سالهای اخیر، اظهار داشت: افزایش شاخص رشد اقتصادی به معنی افزایش تولید و رونق تولید است که به برنامه ریزی مناسب و داشتن سهم مناسب از بازارهای جهانی نیاز دارد.

سال گذشته حدود ۷۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشت و تا یک و نیم سال آینده نیز ۶۰ درصد واحدهای تعطیل در استان احیا خواهد شد.محمدی همچنین افزایش بهره وری در واحدهای تولید و صنعتی را از دیگر راهکارهای جهش تولید عنوان و خاطرنشان کرد: احیای واحدهای تولیدی راکد از دیگر مواردی است که می تواند در جهت تحقق شعار سال نقش بسزایی داشته باشد و در این خصوص واحدهای راکد استان شناسایی شده است تا بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و منابع موجود واحدهای قابل راه اندازی مجدد تا یک و نیم سال آینده احیا شود.

وی یادآور شد: هم اکنون حدود سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی در استان مجوز فعالیت دارد که از این تعداد حدود ۴۸۳ واحد تعطیل است و حدود ۷۰ واحد به چرخه تولید بازگشته و با حمایت های لازم و مشارکت بخش خصوصی ۶۰ درصد این واحدهای راکد نیز احیا خواهد شد.

اعتماد به بخش خصوصی و تسهیل موانع تولید راهکار تحقق شعار سال

کلید اساسی رفع مشکلات کشور، رشد تولید است

امام جمعه زنجان یکی از راهکارهای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را جهش تولید و مشارکت جدی مردم در این عرصه دانست و گفت: مسئولان، جوانان و به خصوص نخبگان باید به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و شعار سال تعیین شده از سوی ایشان توجه بیشتری داشته باشند و نسبت به عملیاتی کردن این رهنمودها عزم جدی داشته باشند.

حجت الاسلام علی خاتمی تاکید کرد: نامگذاری امسال با عنوان " جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر فرزانه انقلاب نقشه راه و ریل گذاری برای مسوولان و صاحبان فکر و اندیشه است و مسئولان و دست‌اندرکاران باید برای تحقق این شعار تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه کلید اساسی مشکلات کشور، رشد تولید است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند و این مهم در نامگذاری سال‌ها خود را متبلور ساخته، همانطور که بیش از ۱۶ سال است که شعارهای سال تعیین شده از سوی ایشان رنگ و بوی اقتصادی دارد.

جهش تولید با مردمی کردن اقتصاد و استفاده از توانمندی ها و استعدادهای موجود در آنهاست.امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد:‌ جهش تولید در گرو مردمی کردن اقتصاد است و در این راستای باید موانع مردمی شدن اقتصاد برطرف شود که در این خصوص باید برنامه ریزی لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون اقتصاد، چالش اصلی کشور است، گفت: رشد اقتصادی با تقویت تولید رقم می خورد و این مهم نیز با نقش آفرینی مردم اتفاق می‌افتد و اگر از توانمندی و استعداد مردم در رشد اقتصادی بهره گرفته شود بسیاری از مشکلات این حوزه حل می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: در هر عرصه که مردم حضور پیدا کردند به موفقیت دست یافتیم و باید از ظرفیت مردم در حوزه اقتصاد نیز به بهترین نحو ممکن بهره‌مند شویم.

اعتماد به بخش خصوصی و تسهیل موانع تولید راهکار تحقق شعار سال

حل مشکلات کشور از رهگذر رشد و رونق تولید می گذرد

منتخب مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی نیز تلاش دولت در راه اندازی واحدهای تولیدی راکد را نوید بخش چشم انداز روشن در حوزه اقتصادی دانست و گفت: علاوه بر این موضوع گسترش شرکت های دانش بنیان و بهره مندی از آنها در عرصه تولیدی آینده روشنی را در اقتصاد کشور رقم خواهد زد.

سید جمال موسوی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی کشور ناشی از عوامل داخلی و خارجی افزود: حل این مشکلات از رهگذر رشد و رونق تولید می گذرد.

وی به نامگذاری سال جاری به جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: این ریل گذاری، منشور عملی ملت ایران است و به طور قطع، جهش تولید حلال مشکلات خواهد بود.

کاستن از موانع مشارکت مردم در اقتصاد و نقش آفرینی آنها در بنگاههای اقتصادی نقش مهمی در تحقق شعار سال دارد.موسوی با بیان اینکه اقتصاد کشور ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف همچون صنعت، معدن، نفت، گاز و نیروی انسانی دارد، گفت: اگر در سال جاری در راستای تحقق شعار سال، موانع حضور مردم را در اقتصاد کمتر کنیم، شاهد تاثیر آن در بهبود شرایط و مشارکت اقتصادی بیشتر خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم باید زمینه حضور و نقش آفرینی هرچه بیشتر مردم در بنگاه‌های اقتصادی و خصوصی را بیش از پیش فراهم کنیم.

برآیند:

نامگذاری سال با شعار "‌جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی رهبر معظم انقلاب راهکاری برای حل مشکلات اقتصادی کشور با استفاده از مردم است که در صورت به کارگیری همه ظرفیت ها شاهد رشد اقتصادی کشور و رفع مشکلات در همه حوزه ها خواهیم بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha