۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۲۲:۲۱
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85445782
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

مهارت آموزی دانش آموزی اولویت برنامه های هفته مشاغل در گلستان است

گنبدکاووس- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان توسعه مهارت آموزی دانش آموزی را اولویت برنامه های هفته مشاغل در استان برشمرد و گفت: دستگاه های اجرایی با همراهی آموزش و پرورش در این فرصت باید شغل های موثر را معرفی کنند.

به گزارش ایرنا، سیدعلی مهاجر دوشنبه شب در شورای آموزش و پرورش مشترک استان گلستان و شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه هفته اول اردیبهشت با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان با شغل های متنوع به نام هفته مشاغل نام گذاری شده است، اظهار کرد: دانش آموزان در قالب نمایشگاه هایی که با همکاری دستگاه های مختلف برگزار می شود از سنین پایه می توانند برای انتخاب شغل خود در آینده برنامه ریزی داشته باشند.

وی افزود: ستاد اشتغال با قرارگیری در کنار آموزش و پرورش باید برنامه هایی را با نگاه راهبردی برای توسعه مهارت آموزی در میان دانش آموزان در قالب معرفی مشاغل جذاب و پرکاربرد اجرا کند و غرفه های نمایشگاهی به منظور معرفی تسهیلات اشتغالزایی به بانک ها اختصاص یابد.

معاون استاندار گلستان همچنین رویداد بین المللی «الف تا» (الفبای تحول آموزش و پرورش) را اتفاقی مبارک برای تقویت ایده پردازی های موثر در میان معلمان و دانش آموزان دانست و گفت: این رویداد بستری برای شناخت و معرفی فعالیت های علمی و آموزشی در مدارس است و زمینه حضور بهتر دانش آموزان در جشنواره های مانند خوارزمی را فراهم می کند.

مهاجر همچنین به جریانات اخیر و پاسخ قاطع و مشروع ایران اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: عملیات «وعده صادق» درس های مهمی داشت که از جمله آن می توان به نشان دادن نقش مهم جایگاه ولایت، حسینی بودن ملت ایران و برتری علمی کشور اشاره کرد و اینکه دوران بزن در رو این رژیم تمام شده است.

وی افزود: باید از معلمان این سرزمین که عزت و شرف را به جوانان ایرانی آموختند تا حضوری غیرتمندانه در صحنه های دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی داشته باشند، تشکر کرد.

مهارت آموزی دانش آموزی اولویت برنامه های هفته مشاغل در گلستان است

معاون استاندار گلستان با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای تغییر دادن چهره جلاد و مظلوم در جریانات اخیر، از معلمان خواست با عمل به جهاد تبیین چارچوب های عملیات وعده صادق که منجر به شکل گیری یک شب آرام برای مردم فلسطین و غزه شده را برای دانش آموزان معرفی کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این نشست با اشاره به پای کار بودن خیران و تامین اعتبار برای ساخت مدرسه دولتی در جنوب گرگان، گفت: قرار شد حوزه راه و شهرسازی زمینی را در این رابطه به آموزش و پرورش معرفی کند تا در ادامه پیگیری های لازم انجام شود.

سیدرضا نظری افزود: مشاغل متنوع به مناسبت هفته مشاغل با همکاری دستگاه های اجرایی در قالب نمایشگاه با هدف توسعه مهارت آموزی از سنین پایه به دانش آموزان استان گلستان معرفی می شود.

وی تاکید کرد: خروجی آموزش و پرورش باید منجر به این شود که هر دانش آموز یک مهارت داشته باشد و امسال قرار است جشنواره استانی در این رابطه به میزبانی آق قلا برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: سال گذشته وزارت آموزش و پرورش بر اساس سند تحول بنیادین جشواره «الف تا» را با هدف شناسایی ایده ها، تفکرات و فعالیت های معلمان و دانش آموزان با حضور هفت کشور طراحی و اجرا کرد که گلستان در بخش مهارتی و ایده ها موفق به اخذ رتبه برتر شد که امسال هم باید تلاش خود را برای حفظ این جایگاه به کار گیریم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha