۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۸:۲۳
کد خبر: 85445664
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار رزمنده ارتشی استان یزد کارت هوشمند ایثار دریافت کردند

یزد- ایرنا- مدیر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در یزد گفت: یک هزار رزمنده ارتشی این استان بر اساس مقررات، موفق به دریافت کارت هوشمند ایثار شدند و صدور ۵۰۰ کارت دیگر در دست اقدام است.

سرهنگ "مهدی نوری زاده" روز سه‌شنبه در آستانه ۲۹ فروردین‌ماه ( روز ارتش ) در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس مقررات همه افرادی که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس در ارتش خدمت سربازی خود را در بخش‌های مختلف در جبهه‌های حق علیه باطل گذرانده‌اند، کارت ایثار دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: افرادی که تاکنون به هر دلیلی موفق به دریافت کارت ایثار نشدند باید با مراجعه به مدیریت حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در محل باغ موزه در جوار پارک آزادگان درخواست صدور کارت را ارائه کنند تا پس از بررسی، اقدام لازم به عمل می‌آید.

این مسئول در خصوص اقدامات مرکز حفظ آثار و ارزش هاس دفاع مقدس استان گفت: تاکنون برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان ارتش در یزد ۱۵ عنوان کتاب چاپ و منتشر شده و ۱۵ عنوان دیگر نیز در دست اقدام است که با همکاری خانواده‌های ایثارگران ارتش و نویسندگان انجام می‌شود .

یک هزار رزمنده ارتشی استان یزد کارت هوشمند ایثار دریافت کردند

نوری زاده بیان کرد: تعداد شهدای نیروهای جان‌برکف ارتش در استان ۵۰۴ شهید است که برای زنده نگه داشتن خاطرات آنها برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار شده و قرار است امسال دومین یادواره شهدای ارتش در یزد برگزار شود.

وی تاکید کرد: به مناسبت روز ۲۹ فروردین در استان برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که اهم آنها دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد و استاندار، دیدار با خانواده شهیدان ارتش، دیدار با جانبازان و سایر برنامه‌های فرهنگی است.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته به بیش از ۸۰ نفر از ارتشیان استان بر حسب شرایط تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام پرداخت شد و امسال نیز با همکاری بانک‌های عامل در استان این طرح ادامه دارد و پیگیری می‌شود.

نوری زاده گفت: استان یزد ۸۰ جانباز ارتشی نیز دارد که در برنامه‌های مختلف در کنار سایر افراد زیرپوشش در برنامه‌ها مشارکت دارند و امسال برای پیگیری مطالبات این قشر با همکاری بخش‌های مختلف اقدامات مناسب به عمل می‌آید.

استان یزد حدود چهار هزار شهید تقدیم نظام اسلامی کرده که ۵۰۴ شهید مربوط به ارتش جمهوری اسلامی بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha