۲۷۵ مددجوی کمیته امداد در استان سمنان صاحبخانه شدند

سمنان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: ۲۷۵ واحد مسکونی با دستور رییس‌جمهور به متقاضیان مشمول این نهاد در استان واگذار شد.

محمد حسین ذوالفقاری عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۳ هزار و ۸۶۳ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور امروز با دستور رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانس واگذار شد که از این تعداد ۲۷۵ واحد مربوط به استان سمنان است.

وی ادامه داد: برای ساخت این واحدهای مسکونی، کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان ۳۸ میلیارد تومان به طور بلاعوض پرداخت کرده است.

به گفته وی، این واحدهای مسکونی با همکاری سپاه، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد مستضعفان، انجمن خیران مسکن ساز، خیران نیک‌اندیش و دیگر نهادهای انقلابی ساخته و به مددجویان کمیته امداد واگذار شد.

۲۷۵ مددجوی کمیته امداد در استان سمنان صاحبخانه شدند

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس‌جمهور در آیین واگذاری خانه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه تولید و بهره برداری از واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن رشد ۴۴ درصدی داشت، تصریح کرد: امیدواریم با تکمیل بخش های باقی مانده، در این دولت شاهد تحقق وعده «صفر شدن» مددجویان فاقد مسکن باشیم.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha