همکاری «میدان» و «دیپلماسی» آمریکا و اسرائیل را در شورای امنیت ناکام گذاشت

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌ گفت: مجموع همکاری نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی به غرور ملی برای همه ایرانیان و شکست آمریکا و اسرائیل در نشست شورای امنیت و در میدان نبرد ختم شد و همکاری میدان و دیپلماسی منجر به پیروزی ایران در شورای امنیت شد.

ابوالفضل عمویی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل که عصر یکشنبه - ۲۶ فروردین - به وقت محلی با هدف بررسی پاسخ ایران به حمله رژیم غاصب اسرائیل به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق انجام شد، گفت: در این نشست به درستی و دقیق مواضع جمهوری اسلامی ایران توسط نماینده ایران در سازمان ملل تشریح و به جنایات رژیم صهیونیستی در ۶ ماه گذشته که منجر به کشتار نزدیک به ۳۵ هزار فلسطینی در نوار غزه شده، اشاره شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره جنایت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن مستشاران ایران در دمشق اضافه کرد: آن زمان شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره این اقدام صهیونیست‌ها موضع مشخصی اتخاذ نکرد و حاضر به محکوم کردن رژیم صهیونیستی نشد. از طرفی در پاسخ جمهوری اسلامی ایران به صهیونیست‌ها، بسیاری از کشورها از جمله روسیه و چین در شورای امنیت از این اقدام دفاع کرده و آن را حق مشروع ایران نامیدند.

عمویی ادامه داد: از طرفی جمهوری اسلامی ایران بارها به این موضوع تاکید کرده است که خواهان جنگ درمنطقه نیست و پایان حوادث تلخ در غزه را به پایان جنایات صهیونیست‌ها در غزه منوط می‌داند. چرا که خوی وحشی رژیم صهیونیستی باعث این اتفاقات در منطقه شده است.

این نماینده مجلس عدم صدور بیانیه از سوی شورای امنیت سازمان ملل را نشانه حقانیت جمهوری اسلامی در پاسخ به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در دمشق عنوان کرد و گفت: وزارت امور خارجه برای پیگیری مباحث حقوقی و دیپلماتیک اقدامات مناسبی انجام داد و در مجموع همکاری نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی کشور به غرور ملی برای همه ایرانیان و شکست آمریکا و اسرائیل در نشست شورای امنیت و در میدان نبرد ختم شد. در مجموع همکاری میدان و دیپلماسی منجر به پیروزی ایران در شورای امنیت شد.

وی تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه را تجاوز به خاک کشورمان دانست و گفت: این موضوع سبب شد جمهوری اسلامی برای نخستین بار از خاک خود پاسخ محکمی به تجاوزات این رژیم بدهد.

توانمندی موشکی و پهپادی ایران فراتر از توان پدافندی صهیونیست‌ها است

عمویی در توضیح عملیات موشکی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سرزمین های اشغالی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی از پیشرفته ترین سامانه‌های پدافند هوایی از جمله گنبدآهنین، پدافند داوود، پیکان ۳ و سیستم‌های پدافندی پاتریوت برخوردار است. ازطرفی علاوه بر سامانه‌های رژیم صهیونیستی، کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه، اردن و انگلیس با سامانه‌ها و تجهیزات خود از رژیم صهیونیستی حمایت کردند. اما با وجود این شرایط، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی توانستند موشک‌های خود را به خاک سرزمین‌های اشغالی برسانند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: با وجود همه این سامانه‌ها، توانمندی موشکی و پهپادی ایران فراتر از توان پدافندی آنها است و این موشک‌ها در مقابل چشمان جهانیان به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

عمویی با تاکید بر اینکه مردم و اقتصاد صهیونیست‌ها، اهداف موشک‌های پرتاب شده سپاه نبودند، تصریح کرد: به صورت خاص و در چهارچوب یک اقدام کنترل شده، منطقه جولان که پایگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود و هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق از آنجا هدایت شد، همچنین پایگاه نواتیم در نقب که هواپیماهای رژیم صهیونیستی از این پایگاه برای تجاوز به خاک ایران به پرواز آمدند، اهداف موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی بودند.

وی ادامه داد: در این عملیات آسیب کافی به اهداف تعیین شده رسید و سامانه‌های رژیم صهیونیستی از این عملیات گیج شدند و ضرر اقتصادی بالای چند ۱۰۰ میلیون دلاری به این رژیم تحمیل شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این عملیات نشان داد رژیم صهیونیستی توان دفاع در مقابل قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران را ندارد، یادآور شد: ایران آمادگی وارد کردن ضربات بزرگتری به رژیم صهیونیستی است ولی در حال حاضر لزومی برای انجام آن نمی‌بینید.

سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی مقابل بخش کوچکی از موشک‌های ایران ناموفق عمل کرد

عمویی با بیان اینکه سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی که پیشرفته ترین سامانه‌های دفاعی در جهان هستند، مقابل بخش کوچکی از موشک‌های ایران ناموفق عمل کردند، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی از همه تسلیحات خود از جمله پهپادهای پیشرفته، موشک‌های کروز و بالستیک پیشرفته و هایپرسونیک استفاده نکرد و این تجهیزات را برای مواقع حساس‌تر حفظ کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه غرب و رژیم صهیونیستی از واکنش بزرگتر ایران در صورت خطای راهبردی آنها باخبر است، تصریح کرد: آنچه در پاسخ نیروهای مسلح ایران به رژیم صهیونیستی مهم است، اینکه تمام سامانه‌های صهیونیستی در برابر همین پهپادهایی کم هزینه ایران ناکام بودند. همچنین مرحله آخر که پهپادها ارسال شدند، رژیم صهیونیستی دیگر سامانه‌ای برای مقابله نداشت و همین مساله باعث شد تا ضربه اساسی به این رژیم زده شود.

عمویی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بعد از ۶ ماه ناکامی در غزه، سومین شکست خود را تجربه کرد، گفت: پایان بحران در منطقه منوط به پایان بحران غزه است و خوشحالی امروز مردم آزاده طلب جهان و جبهه مقاومت سبب خوشحالی جمهوری اسلامی است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تاکید آمریکا به عدم واکنش رژیم صهیونیستی به اقدام تنبیهی ایران خاطرنشان کرد: آنها می‌دانند که هر واکنشی، نقاط ضعف بیشتری از آنها را نمایان خواهد کرد و رژیم صهیونیستی هرچند در تمام دنیا تحقیر شد، ولی تلاش می‌کند در فضای رسانه‌ای با اخبار جعلی ناکامی خود را در دفع حمله ایران کتمان کند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه - ۲۶ فروردین ماه - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل تعداد قابل توجهی موشک کروز و بالستیک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آنها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha