۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۲۶
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85445462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه دزفول: پاسخ سپاه به جنایات رژیم صهیونیستی حماسه‌ای بزرگ بود

دزفول – ایرنا – امام جمعه دزفول با تجلیل از پاسخ غرورآفرین سپاه به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: اقدام سپاه پاسداران برای تنبیه رژیم کودک کش اسراییل، حماسه ای بزرگ بود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود بهرامپور روز دوشنبه در یکصد و پنجاه و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی در دفتر امام جمعه این شهر بیان کرد: پاسخ مقتدرانه سپاه موجب شادی ملت بزرگ ایران و تمام آزادگان عالم شد.

وی با اشاره به مطالبه عمومی برای بهبود وضعیت اقتصادی کنونی کشور افزود: سوال مردم پس از این پاسخ عزت آفرین سپاه این است که کشوری که می تواند با ابرقدرت‌ها درگیر شود چرا نمی تواند مشکلات اقتصادی داخلی را مدیریت کند.

امام جمعه دزفول مهمترین مشکل و معضل این شهرستان را نبود همگرایی میان دستگاه‌ها دانست و بیان کرد: اگر هر دستگاهی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد به طور قطع وضعیت بهتری در این شهرستان رقم می خورد.

وی با انتقاد از کم کاری برخی دستگاه‌های دزفول در عمل به وظایف قانونی خود، افزود: انتظار از همه دستگاه‌های دزفول این است که به جای توجیه کم کاری، وظیفه قانونی خود را انجام دهند.

حجت الاسلام بهرامپور با بیان اینکه قانون گرایی در این شهرستان باید به عنوان یک ارزش ترویج شود، گفت: بهره گیری از تمام ظرفیت های فرهنگی به منظور بهبود و ارتقای فضای فرهنگی دزفول از همه دستگاه ها مورد انتظار است.

تمام دستگاه‌های دزفول برای نکوداشت دکتر سنگری مسوولیت دارند

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری آیین نکوداشت دکتر محمدرضا سنگری گفت: بسیج تمام امکانات شهرستان برای برگزاری هر چه باشکوهتر این آیین ضروری است.

علیرضا خردمند با بیان اینکه دکتر سنگری نام آشنا در سطح ملی و بین المللی است، افزود: بزرگداشت این شخصیت و خدمات فرهنگی دکتر سنگری نیاز به کار هماهنگ منسجم و گسترده دارد.

وی سنگری را شخصیتی ملی دانست و ادامه داد: ایجاد غرفه ای از آثار و کتاب‌های این شخصیت، تولید مستندی از زندگی و خدمات، تولید تئاتر کوتاه و اختصاص دیوارنگاره‌ای در دزفول برای معرفی دکتر سنگری از جمله اقدامات مورد انتظار است.

۱۳ اردیبهشت ماه آیین بزرگداشت دکتر سنگری در دزفول برگزار می‌شود

مسوول ستاد بزرگداشت علما و نخبگان دزفول نیز در این نشست با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت علما و نخبگان دزفول گفت: گرامیداشت و معرفی میراث فرهنگی زنده دزفول به ویژه سرمایه‌های انسانی این شهرستان، در دستور کار این ستاد است.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی زارع ادامه داد: معرفی شخصیت‌های برجسته شهرستان که خدمات ارزنده ای ارایه کرده‌اند مهمترین هدف شکل گیری ستاد بزرگداشت علما و شخصیت‌های دزفول است.

وی افزود: این ستاد به دور از حواشی و بدون جهت گیری سیاسی به دنبال قدردانی از خدمات شخصیت‌ها، علما و چهره‌های برجسته دزفول است.

مسوول ستاد بزرگداشت علما و نخبگان دزفول با اشاره به برنامه ریزی برای تجلیل از دکتر محمدرضا سنگری گفت: سنگری از جمله شخصیت‌ها و فرزندان دزفول است که در عرصه فرهنگی در سطح ملی و شهرستانی خدمات بزرگی ارایه کرده است.

وی با بیان اینکه نام سنگری با عاشورا پیوند خورده است، بیان کرد: دکتر سنگری دارای سابقه بیش از ۵۰ سال فعالیت فرهنگی در سطح ملی و شهرستانی است که کارهای بزرگ فرهنگی به دست وی رقم خورده است.

حجت الاسلام زارع ادامه داد: آیین بزرگداشت دکتر محمدرضا سنگری ۱۳ اردیبهشت ماه امسال در حسینیه ثارالله دزفول در ساعت ۲۰:۳۰ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان کشوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ میهمان خارج از شهرستان در این آیین بزرگداشت حضور خواهند داشت، تصریح کرد: ایجاد نمایشگاهی از آثار و کتاب‌ها، رونمایی از نماهنگی بر گرفته از یکی از اشعار دکتر از جمله برنامه‌های جانبی این آیین بزرگداشت است.

به گزارش ایرنا،‌ محمدرضا سنگری نویسنده و پژوهشگر عاشورایی متولد آبان ماه ۱۳۳۳ در دزفول است. او دارای دکترای ادبیات، نویسنده، پژوهشگر و شاعر ادبیات انقلاب اسلامی و شعر و ادبیات آیینی و عاشورایی است و آثار وی جزو منابع مورد استناد است.

تخصص دکتر سنگری در نقد، داوری، سخنرانی و بررسی آثار ادبی به خصوص ادبیات عاشورایی است. وی در جشنواره‌های مختلف ملی موفق به کسب جوایز متعدد شده است.

شایسته تقدیر در سیزدهمین جایزه قلم زرین، برگزیده جایزه کتاب سال دفاع مقدس، برگزیده کتاب سال ولایت و شایسته تقدیر در جایزه کتاب سال رضوی از جمله دستاوردهای علمی و ادبی محمدرضا سنگری است.

در تاریخ ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ نیز آیینی برای نکوداشت محمدرضا سنگری با عنوان «سومین عصر هنر انقلاب» برگزار شده است.

موسس و مدیر موسسه فرهنگی هنری فرهنگ عاشورا، سردبیر فصلنامه رشد آموزش زبان و ادب فارسی، مسئول دفتر «هنر و ادبیات عاشورایی»، رئیس هیات علمی بنیاد دعبل خزاعی، دبیر جشنواره‌های مختلف ادبی از جمله دهمین دوره جایزه کتاب سال دفاع مقدس و همچنین داور بخش نقد ادبی جایزه جلال آل احمد در هفتمین، هشتمین و دهمین دوره از جمله مسوولیت‌های دکتر سنگری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha