۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85445321
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حدود ۱۶ تُن فرآورده‌ خام دامی در اصفهان معدوم شد

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۳
کد خبر: 85445321
حدود ۱۶ تُن فرآورده‌ خام دامی در اصفهان معدوم شد

اصفهان- ایرنا- مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: ۱۵ هزار و ۸۷۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌ خام دامی غیربهداشتی و ناسالم، از سطح مراکز عرضه استان ضبط و پیش از ورود به چرخه مصرف از دسترس خارج و معدوم شد.

دکتر سیدرضا موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هشت هزار و ۸۲۹ بازدید از مراکز تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی در راستای اجرای «طرح ملی تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه رمضان» از نوزدهم اسفند سال ۱۴۰۲ تا ۲۲ فروردین سالجاری توسط ۶۸ گروه ثابت و سیار دامپزشکی در استان انجام شد.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، کشتارگاه‌های دام و طیور، سردخانه‌های نگهداری فراورده‌های دامی، مراکز عرضه، مراکز طبخ غذا، هتل‌ها و خودروهای حمل فراورده‌های دامی توسط ۹۰ نفر از ناظران بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی اصفهان اظهار داشت: ۱۳۲ هزار و ۷۴۰ کیلوگرم لاشه غیربهداشتی دام و طیور شامل ۱۱۰ هزار و ۸۵ کیلوگرم لاشه طیور و ۲۲ هزار و ۶۵۵ کیلوگرم لاشه انواع دام در قالب طرح مزبور، از کشتارگاه‌های دام و طیور استان ضبط و از دسترس خارج شد.

وی با اشاره به کشف و ضبط ۷۶ هزار و ۵۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌ خام دامی ناسالم از سطح مراکز عرضه در استان اضافه کرد: کارشناسان دامپزشکی استان در این مدت بر روند کشتار هفت میلیون و ۳۲ هزار و ۹۱۴ قطعه طیور و ۱۶۶ هزار و ۸۷۱ راس دام سبک و سنگین نظارت بهداشتی و شرعی کردند.

موسوی از شهروندان خواست تا فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز، مراتب را با سامانه پاسخگویی سراسری دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ در میان گذارند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان یکی از قطب‌های تولیدات دامی کشور و با ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی دارای ظرفیت مناسب در این بخش اقتصادی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha