آسان‌ترین روش برای استعلام آنلاین تعداد پلاک فعال و پیگیری گواهینامه

استعلام پلاک فعال با کد ملی امروز برای بسیاری از صاحبان خودرو تبدیل به کاری مشکل و طاقت‌فرسا شده است. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد اما خلاء یک روش مطمئن، سریع و آسان که بتواند آن‌ها را به پاسخ نهایی برساند حس می‌شود.

امروز قصد داریم این جای خالی را برای شما پر کنیم. همراه ما باشید تا بیشتر درباره این موضوع با شما حرف بزنیم و آسان‌ترین روش برای استعلام آنلاین تعداد پلاک فعال به‌علاوه پیگیری گواهینامه را به شما معرفی کنیم.

هر نفر مجاز به داشتن چند پلاک فعال به نام خود است؟

پیش ‌از این‌که بخواهیم وارد بحث استعلام پلاک فعال با کد ملی و مواردی ازاین‌دست شویم باید بررسی کنیم که اصلا منظور از پلاک فعال چه چیزی است. پلاک فعال یعنی پلاکی که در حال استفاده بوده و روی خودرو مندرج شده است. بعد از انجام عملیات تعویض اگر در سامانه استعلام پلاک خودرو وضعیت پلاک‌های به‌نام خودتان را جست‌وجو کنید می‌بینید که دیگر پلاکی به‌نام شما نیست.

این نکته هم برای افرادی ذکر شد که می‌خواهند در طرح‌های مختلف فروش خودرو شرکت کنند و نمی‌دانند که پلاک‌ها تا چه زمانی فعال باقی خواهند ماند. اگر در معاملات وکالتی خودروی خود را بفروشید و به فرد دیگری واگذار کنید ممکن است که تا چند روز بعد هنوز هم پلاک به نام شما باشد، پس نباید از این موضوع تعجیب کنید. اگر در این مدت جرمی انجام شود به‌نام فروشنده خواهد بود.

به همین خاطر پلیس هشدارهای زیادی دراین‌خصوص داده که معاملات خود را به‌هیچ‌وجه به‌شکل وکالتی پیش نبرید. هر فرد می‌تواند تنها 5 پلاک خودرو به نام خودش داشته باشد. شما باید حتما از تعداد پلاک‌هایی که به‌نام‌تان است مطلع باشید. این‌که این موضوع چه اهمیتی دارد و چه عواقبی می‌تواند برای ما داشته باشد را در بخش بعدی بررسی خواهیم کرد.

استعلام پلاک فعال چه اهمیتی دارد؟

شاید این موضوع برای شما اهمیت زیادی نداشته باشد اما باید بدانید که استعلام پلاک فعال بسیار مهم است. می‌توانیم با مثالی این موضوع را برای شما ملموس‌تر کنیم. تا همین چند دهه پیش سیم‌کارت‌ها اگر به‌نام افراد خاصی بودند یا برای آن خریدار مشخصی وجود داشت در صورت بروز جرم نمی‌شد پیگیری دقیقی برای‌شان کرد.

اما امروز اگر جرمی از سمت یک شماره تلفن صورت بگیرد، آن شماره تلفن به فردی تعلق دارد و آن شخص با همان کد ملی مجرم شناخته می‌شود. پلاک خودرو نیز دقیقا همین وضعیت مشابه را دارد. اگر پلاکی به‌نام شما باشد و خودتان از آن موضوع خبر نداشته باشید، در صورت وقوع جرمی از آن پلاک شما مجرم شناخته خواهید شد.

داشتن چند پلاک فعال خطرناک است؟

اگر پلاک‌های فعال‌تان را در اختیار داشته باشید و خودرو در دست شما باشد، هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند. اما اگر که مشغول به معامله‌های مختلف هستید، این قضیه می‌تواند برای شما خطراتی را به همراه داشته باشد.

ممکن است بعد فروش خودرو ببینید که خریدار فک پلاک را انجام نداده و هنوز با پلاکی که به شما متعلق است، تردد می‌کند. این موضوع خطرناک است. استعلام پلاک فعال با کد ملی می‌تواند به شما کمک کند که از پلاک‌های فعالی که به‌نام خودتان است، مطلع شوید.

چگونه استعلام پلاک فعال خود و دیگران را بگیریم؟ (معرفی انواع روش‌ها)

راه‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد اما همه آن‌ها از کد ملی استفاده می‌کنند چون پلاک شما مستقیما به کد ملی‌تان لینک است و به همین خاطر هم از روی این شماره می‌توان فعال‌بودن یا نبودن یک پلاک را متوجه شد.

روشی که از سوی پلیس راهور اعلام‌شده سامانه service.rahvar120.ir است که می‌توان از آن استعلام پلاک فعال با کد ملی را تجربه کرد. این روش رسمی است اما روش‌های دیگری هم وجود دارد که زیر نظر پلیس و بانک مرکزی انجام می‌شود و رسمیت دارد. شما می‌توانید از این روش‌ها نیز برای گرفتن نتیجه‌ای بهتر کمک بگیرید.

صدور گواهینامه چقدر زمان می‌برد؟

استعلام و پیگیری دریافت گواهینامه نیز با کد ملی انجام خواهد شد اما زمان حدودی مشخصی برای آن وجود دارد. معمولا حداکثر زمانی که طول می‌کشد تا یک گواهینامه به‌دست متقاضی خود برسد، 40 روز است. سامانه‌های مختلفی برای پیگیری این موضوع نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

چطور زمان صدور گواهینامه را استعلام و پیگیری کنیم؟

اگر در اینترنت به تحقیق و جست‌وجو درباره پاسخ این سوال بپردازید، احتمالا با سامانه‌های پیامکی مختلف و کدهای دستور خاصی مواجه خواهید شد. اما بگذارید که خیال شما را از این بابت راحت کنیم. این روش‌ها بدتر شما را گمراه می‌کنند. در ادامه به شما می‌گوییم که بهترین روش برای انجام چنین کاری چیست.

تاپ، بهترین روش برای استعلام و پیگیری پلاک فعال و گواهینامه

می‌توانیم با اطمینان خاطر به شما بگوییم که هم برای استعلام پلاک فعال با کد ملی و هم برای پیگیری گواهینامه با کد ملی سوپراپلیکیشن تاپ بهترین گزینه برای شما خواهد بود. تاپ هر 2 سرویس را برای شما فراهم کرده و در کنار این خدمات بیش از 100 سرویس کاربردی دیگر را نیز ارائه می‌دهد. استعلام شما از طریق تاپ شاید 1 دقیقه طول بکشد. تاپ سریع‌ترین راه و ارزان‌ترین مسیر برای استعلام و پیگیری پلاک‌های فعال و گواهینامه خواهد بود.

آسان‌ترین روش برای استعلام آنلاین تعداد پلاک فعال و پیگیری گواهینامه

جمع‌بندی

از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. استعلام پلاک فعال با کد ملی و همچنین پیگیری گواهینامه 2 مورد از خدمات مهم مورد نیاز ما هستند که برای آن‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد. بررسی کردیم که استعلام پلاک‌های فعال چرا باید برای هر شخصی اهمیت داشته باشد.

این پلاک‌ها در نهایت می‌تواند برای شما دردسرساز شود و شما را متهم به جرایمی کند که حتی از وقوع‌شان هم خبر ندارید. برای جلوگیری از چنین اتفاقی به‌صورت مستمر و پس‌از معاملات خود استعلام پلاک داشته باشید. سوپر اپلیکیشن تاپ می‌تواند برای شما چنین کاری را انجام دهد. تاپ را می‌توانید از وب‌سایت رسمی تاپ یا فروشگاه‌های معتبری مثل گوگل‌پلی، کافه بازار و مایکت دریافت کنید. نسخه آی‌اواس نیز از طریق وب‌سایت قابل بارگیری خواهد بود.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha