۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85445133
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محبوبیت دولت کره جنوبی باز هم کاهش یافت

۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۴۱
کد خبر: 85445133
محبوبیت دولت کره جنوبی باز هم کاهش یافت

تهران- ایرنا- نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها میزان محبوبیت دولت سئول را پس شکست حزب‌ رئیس‌جمور در انتخابات این کشور، در پایین‌ترین میزان یعنی ۳۲.۶ درصد نشان داد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، براساس این نظرسنجی سراسری که به مدت ۲ روز در کره‌جنوبی و پس از شکست حزب‌ رئیس‌جمور کره‌جنوبی در انتخابات این کشور صورت گرفت، میزان محبوبیت کابینه این کشور به ۳۲.۶ درصد در ماه جاری کاهش یافته و همزمان میزان نارضایتی به بالاترین میزان یعنی ۶۳.۶ درصد رسیده است. نتایج یک نظرسنجی دیگر نیز محبوبیت حزب حاکم قدرت مردم (PPP) و حزب اصلی اپوزیسیون دموکرات (DP) را به ترتیب به ۳۳.۶ و ۳۷ درصد نشان داد.

در خبر یونهاپ به علت کاهش محبوبیت رئیس جمهوری کره‌جنوبی اشاره‌ای نشده است امابر اساس نظرسنجی‌های پیشین، مردم این کشور از عملکرد رئیس‌جمهور منتخب خود که با شعار تغییر به قدرت رسید، رضایت ندارند.

دفتر ریاست‌جمهوری کره‌جنوبی در همین راستا اعلام کرد که یون سوک‌یول رئیس‌جمهور این کشور موضع خود را در مورد شکست انتخاباتی حزب «قدرت‌ ملی» فردا (سه‌شنبه) بیان خواهد کرد و انتظار می‌رود در مورد «تغییرات در نحوه حکومت دوران باقی‌مانده» صحبت کند.

به گزارش ایرنا، در بیست و دومین انتخابات پارلمانی کره جنوبی که هفته گذشته برگزار شد، حزب دموکرات (DP) به عنوان حزب اصلی اپوزیسیون این کشور با کسب ۱۷۵ کرسی از ۳۰۰ کرسی مجلس ملی این کشور به پیروزی تاریخی دست یافت. به این ترتیب روز پنجشنبه، هان دئوک‌سو نخست‌وزیر کره‌جنوبی به دلیل شکست فاجعه‌بار حزب قدرت‌ ملی حاکم در انتخابات‌ مجلس استعفا داد.

بر اساس قوانین کره‌جنوبی، انتخاب نخست‌وزیر بر عهده مجلس این کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha