۲۷ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85444967
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس پلیس پایتخت: مجازات سرقت خشن در حد محاربه است + فیلم

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس تهران بزرگ در حاشیه بازسازی صحنه جرم زورگیری اتوبان صدر با تاکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در برخورد با جرایم خشن، تاکید کرد: نوع سرقت خشن مجازاتی در حد محاربه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، سردار عباسعلی محمدیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تشکر از شهروندی که صحنه زورگیری با استفاده از سلاح سرد در اتوبان صدر را جسورانه ثبت کرد، گفت: همکاران ما در پلیس پایتخت بعد از انتشار این فیلم در کمتر از ۲۴ ساعت هویت سارقان را شناسایی کردند.

وی افزود: متهمان به دلیل ترس از این انتشار به خارج از تهران رفته و مخفی شدند اما تجربه و تخصص پلیس بر آنها چیره شد و سارقان (سه نفر دستگیر، یک نفر متواری) در مخفیگاه خود دستگیر شدند.

سردار محمدیان با بیان اینکه در مقایسه با جمعیت ۱۰ میلیونی تهران، این جرایم زیاد نیست، گفت: با دیدن این فیلم ها و چهار کلیپ در اتوبان‌ها نباید نگران باشیم، مردم اطمینان داشته باشند که پلیس مقتدر است و با این افراد برخورد جدی می‌کند.

وی با توصیه به شهروندان و رانندگان در مورد قفل کردن درب خودرو در اینگونه موارد، گفت: دادستان تهران در خصوص زورگیری و سرقت اتوبان صدر به خوبی و با اقتدار ورود کرد.

رییس پلیس پایتخت:مجازات سرقت خشن در حد محاربه است

وی در خصوص شنیده شدن صدای شلیک گلوله در فیلم منتشر شده از صحنه سرقت افزود: صدای شلیک مربوط به تیراندازی ماموری بود که در صحنه حضور داشته است.

امیر متهم ردیف اول این پرونده در گفت و گو با ایرنا در خصوص این سرقت خشن توضیح داد: با ۲ موتور دو ترک از اتوبان صدر رد میشدیم که در یک خودروی ال ۹۰ یک مرد تنها را با گوشی آیفون دیدیم.

وی افزود: پیاده شده و در خودرو را باز کرده و گوشی را از دستش کشیدیم البته اگر مقاومت می‌کرد گوشی را ول می‌کردیم.

متهم دیگر این پرونده هم گفت: ۱۹ ساله و بچه بلوار ابوذر هستم؛ بیشتر در مناطق بالای شهر اقدام به سرقت و کف زنی می کردیم.
وی افزود: ساعت هشت و نیم صبح بیرون زدیم و همان روز یک گوشی قاپی در بزرگراه بعثت داشتیم.
به گفته این متهم، بعد به سمت بزرگراه صدر آمدیم و مردی تک سرنشین سوار بر ال نود دیدیم و نزدیک شدیم و گوشی را بدون مقاومت از او گرفتیم.
نکته تاسف بار این سرقت خشن این است که تمامی متهمان پرونده زورگیری جوانان زیر ۲۰ سال داشتند.
سومین جوان متهم پرونده نیز به ایرنا گفت که گوشی ایفون ۱۳ این فرد را به قیمت ۶ میلیون تومان فروختیم .

فردی که از وی سرقت شده بود نیز درخصوص این سرقت خشن به ایرنا گفت: حدود ساعت هشت و نیم صبح روز ۲۰ فروردین شرق به غرب صدر به سمت محل کارم می رفتم که با تهدید و ارعاب و با سلاح سرد به من حمله کردند و گوشیم را به سرقت بردند.

وی ادامه داد: متاسفانه در ماشین را قفل نکرده بودم و سارقان من را غافلگیر کردند.

همچنین رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی پایتخت درخصوص این سرقت به خبرنگار ایرنا گفت: هفته گذشته اتفاقی افتاد که مردم را آزرده کرد و با اشراف خوب در کمتر از یک روز این افراد شناسایی شدند.

سردار علی ولی‌پور گودرزی افزود: این افراد به شمال کشور گریخته بودند که دستگیر شدند و با همکاری خوبی که با دستگاه قضا داریم قرار شد اشد مجازات برای آنها در نظر گرفته شود و تخفیفی به این افراد سابقه دار داده نشود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha