آمریکایی‌های بیشتری خواستار مداخله بایدن برای توقف اقدامات نظامی اسرائیل در غزه هستند

تهران-ایرنا- نظرسنجی مشترک «یوگاو» (YouGov) و سی‌بی‌اس نیوز نشان داد تعداد آمریکایی‌هایی که از جو بایدن، ‌رییس‌جمهوری کشورشان انتظار دارند برای توقف عملیات نظامی اسرائیل در غزه به این رژیم فشار بیاورد نسبت به بهمن ماه گذشته افزایش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از تارنمای رسانه آمریکایی «هیل» (TheHill)، ‌این نظرسنجی نشان داد که ۳۷ درصد از آمریکایی‌های مورد بررسی از جو بایدن، ‌رییس جمهوری کشورشان می‌خواهند که (رژیم) اسرائیل را برای توقف اقدامات نظامی در غزه تشویق کند. این در حالی است که در ماه فوریه (بهمن) ۳۱ درصد مردم آمریکا این نظر را داشتند.

همچنین طبق این نظرسنجی ۲۳ درصد شهروندان آمریکایی گفته اند که بایدن باید (رژیم) اسرائیل را تشویق کند تا اقدامات نظامی خود در غزه را کاهش دهد.

این نظرسنجی که قبل از پاسخ پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل انجام شد، همچنین نشان داد که اکثر آمریکایی‌های مورد بررسی مایل نبودند کشورشان در صورت پاسخگویی ایران به حمله رژیم اسرائیل، اقدامی نظامی علیه ایران صورت دهد.

۲۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته بودند کشورشان در صورت حمله ایران به رژیم اسرائیل، باید دست به اقدام نظامی بزند. ۴۲ درصد هم خواستار حمایت ایالات متحده از اقدامات اسرائیل بودند، به نحوی که به لحاظ نظامی درگیر نشود. همچنین ۳۲ درصد گفتند که ایالات متحده به هیچ وجه نباید در این زمینه دخالت کند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت ۷ تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha