نماینده مجلس: ایران در مورد منافع ملی و امنیت خود مدارا نخواهد کرد

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ تنبیهی سخت بامداد ۲۶ فروردین جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی، خاطرنشان کرد: پیام روشن این اقدام به همه کشورهای منطقه و جهان بالاخص آمریکا و این رژیم منحوس این بود که ایران بر سر منابع ملی و امنیت خود با هیچ کس مدارا نخواهد کرد.

رضا آریانپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بحمدالله با درایت رهبر معظم انقلاب و صلابت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی بویژه دلاور مردان سپاه پاسداران به انتظار و توقع مردم بعد از حمله ناجوانمردانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق سوریه و به شهادت رسیدن تعدادی از سرداران ما، پاسخ داده شد.

وی بابیان اینکه بسیاری از تحلیل‌گران داخلی و خارجی انتظار پاسخ ایران به رژیم غاصب صهیونیستی آن هم از داخل کشور را نداشتند، افزود: اما دلیرمردان نیروهای مسلح ما با شلیک تعداد زیادی پهپاد و موشک بالستیک و کروز، پاسخ سنگین، قاطع و با صلابت به این رژیم سفاک دادند.

آریانپور اضافه کرد: این پاسخ قاطع ایران، قدرت دفاعی رژیم صهیونیستی را به چالش کشید و پوشالی بودن گنبد آهنین آن را برای کل دنیا آشکار ساخت ضمن اینکه قدرت تهاجمی و دفاعی کشورمان را نیز به نمایش گذاشت.

به گفته وی، پاسخ موشکی جمهوری اسلامی به رژیم اشتغالگر، صادق والوعد بودن رهبر فرزانه انقلاب را هم برای ملت غیور ایران و هم برای همه کشورهای اسلامی و جهانیان مشخص کرد.

نماینده مجلس: ایران در مورد منافع ملی و امنیت خود مدارا نخواهد کرد
رضا آریانپور نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس همچنین بیان داشت: اگر این پاسخ داده نمی‌شد، قطعا دشمن صهیونیستی جسورتر می‌شد و در حملات احتمالی بعدی خود صدمات بیشتری به کشور ما وارد می‌کرد.

آریانپور با یادآوری اینکه در سال‌های گذشته و در سخنان سران کشور آمریکا و رژیم صهیونیستی از جمله «ترامپ و نتانیاهو»، روی میز بودن گزینه جنگ بیان می‌شد و کشور ما را از جنگ می‌ترساندند، گفت: این سخنان سبب شده بود برخی سیاستمداران ما دچار ترس و انفعال شوند ضمن اینکه تحمیل توافق هسته‌ای (برجام) به ما و خروج آمریکا از آن که سبب برخی آسیب به اقتصاد ایران شد با همین گزینه جنگ بود.

وی افزود: اما وقتی نیروهای مسلح ما از داخل کشور و بدون هیچ ترسی بخشی از قدرت نظامی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشتند و اهداف نظامی در قلب سرزمین‌های اشغالی را با عبور موشک‌ها از گنبد آهنین که از دلائل جسور و مغرور بودن رژیم صهیونیستی بود، منهدم کردند دیگر نه آمریکا، اسرائیل، ناتو بلکه هیچ کشور نمی‌تواند ما را از گزینه جنگ بترساند.

آریانپور با اشاره به جنگ غزه اضافه کرد: رژیم سفاک صهیونیستی از حدود هشت ماه قبل تاکنون و شبانه‌روزی درحال کشتار مردم فلسطین و غزه و تخریب منازل و آواره کردن آنهاست و انواع جنایت‌ها را مرتکب می‌شود اما جوامع بین المللی و کشورهای حامی این ارژیم در اروپا و آمریکا که مدعی دموکراسی هستند و یا برخی کشورهای اسلامی و عربی همگی در برابر این جنایات منفعل بوده و هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب و ملت فهیم ایران همواره حامی مردم ستمدیده غزه بوده و هستند و به روش‌های مختلف از مردم بی‌گناه فلسطین حمایت کرده و خواهند کرد.

وی، فرو پاشیدن هیمنه و قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی و نیز ابهت آمریکا، ناتو و کشورهای حامی این رژیم منحوس را از نکات مثبت پاسخ تنبیهی ایران دانست و اظهارداشت: با پاسخ موشکی و سخت کشورمان به رژیم غاصب، ترسی که قدرت پوشالی این رژیم در دل کشورهای عربی و اسلامی ایجاد کرده بود نیز فروریخت.

آریانپور افزود: در کنار فروپاشی هیمنه رژیم صهوینستی و تحقیر آمریکا در مقابل چشم جهانیان، پاسخ موشکی و پهپادی ایران این پیام را برای همه کشورهای منطقه و جهان بالاخص آمریکا و رژیم صهیونیستی داشت که جمهوری اسلامی بر سر منافع ملی و امنیت خودش با هیچ کشوری مدارا نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: بدون تردید از این به بعد برخی از کشورهای همسایه ایران از جمله «آذربایحان، عربستان و امارات» که بعضا یاوه گویی‌هایی علیه کشورما داشتند و چنگ و دندان نشان می‌دادند وقتی دیدند آمریکا با آنهمه بزرگنمایی قدرت خود، در دفاع از فرزند نامشروع اش یعنی اسرائیل عاجز است فکر چاره دیگری کرده و نگاه خود را نسبت به ایران و ملت آن تغییر خواهند داد.

آریانپور همچنین بیان داشت که پاسخ تنبیهی سخت ایران علیه رژیم منحوس صهیونیستی که برای نخستین بار و با پرتاب موشک‌های بالستیک انجام شد، در سطح ملی و جهانی بازتاب زیادی داشته و به کشورهای جهان نشان داد که باید به ایران به‌عنوان یک قدرت جهانی که هم قدرت نظامی تهاجمی دارد و هم قدرت بازدارندگی، نگاه کنند.

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی در دفاع از منافع ملی و امنیتی خود ملاحظه هیچ قدرتی را نخواهد کرد ولو اینکه این قدرت رژیم غاصب صهیونیستی که ادعای داشتن ارتش قدرتمند در خاورمیانه را دارد و چه آمریکا که خود را سردمدار کل جهان معرفی کرده؟

آریانپور همچنین گفت: پاسخ موشکی ایران که اقدامی قدرتمندانه از سوی نیروهای مسلح ما و راهبرد هوشمندانه رهبر معظم انقلاب بود بدون تردید سبب تقویت سرمایه اجتماعی در داخل و خارج کشورمان شد و مردم از اینکه جمهوری اسلامی به قدرت جهانی تبدیل شده و توان ایستادگی مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا را دارد، به خود افتخار می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم ایران اسلامی از این پس قدرت تحمل خود را در مقابل با تحریم‌هایی دشمنان افزایش داده و به آینده کشور خویش امیدوارتر خواهند شد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha