۹۴۷ هزار گردشگر از سه مسیر هوایی، زمینی و دریایی وارد قشم شدند

قشم - ایرنا - معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۹۴۷ هزار گردشگر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ پارسال تا ۲۵ فروردین امسال از سه مسیر هوایی، زمینی و دریایی وارد بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ادریس راموز روز یکشنبه اظهار کرد: ترافیک سنگین یک ماهه اخیر در مسیرهای هوایی، زمینی و دریایی سرزمین آب و آفتاب نشانگر اهمیت این منطقه مهم گردشگری ایران دارد به طوری که طبق آمار ثبت شده حدود یک میلیون گردشگر به سرزمین آب و آفتاب سفر کردند.

وی افزود: سهم ورود گردشگران به همراه خودرو از مسیر بندر پل به بندر لافت، ۷۰۱ هزار و ۸۵۰ نفر بود و در این مدت ۱۷۴ هزار و ۲ دستگاه وسایل نقلیه شخصی و عمومی از جمله خودروهای سنگین و اتوبوس با استفاده از شناورهای ویژه حمل خودرو بر روی دریا (لندینگ کرافت‌ها) به این جزیره وارد شدند.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، در این بازه زمانی همچنین ۱۸۲ هزار و ۹۱۴ گردشگر از طریق بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس و بندر شهید ذاکری قشم وارد سرزمین عجایب هفتگانه خلیج فارس شدند.

راموز یادآور شد: سهم سفر هوایی گردشگران به قشم در این مدت به رقم ۵۲ هزار و ۹۰۸ نفر رسید که این میزان سفر از طریق آسمان قشم و از مسیر هوایی فرودگاههای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، ساری و ۲ خط بین‌المللی مسقط و دبی ثبت و گزارش شده است.

روی خوش گردشگران به ظرفیت‌های طبیعی جزیره قشم

وی بیان کرد: حضور نزدیک به اتفاق میهمانان جزیره قشم در سایت‌های ویژه گردشگری نشان از اقبال و روی خوش آنان به ظرفیت‌های طبیعی و خدادادی نگین خلیج فارس دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: ژئوسایت‌های کم‌نظیر و بی‌نظیر تنها ژئوپارک جهانی خاورمیانه در قشم همانند طولانی‌ترین غار نمکی جهان، دره ستاره‌ها، خلیج دلفین‌ها، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، دره تندیس‌ها، کور کورا کوه، سایت ‌تخم‌گذاری لاک‌پشت‌های پوزه عقابی در این بازه زمانی مورد توجه بیشتر گردشگران بود.

به گفته وی، سواحل زیبای قشم، موزه ژئوپارک با بیش از سه هزار و ۵۰۰ تاکسیدرمی شده، غار خوربس، بنای تاریخی شهر قشم، قلعه نادری و چاه‌های تلو در لافت به همراه ورزش‌هار دریایی، ساحلی و هوایی هم با اقبال خوب گردشگران همراه بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha