ایران در عملیات وعده صادق بخش کوچکی از توان نظامی خود را به نمایش گذاشت

تهران- ایرنا- عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی گفت: بازدارندگی محور اصلی دکترین دفاعی ایران اسلامی است و برای تحقق و تقویت این بازدارندگی علاوه بر قواعد حقوق بین‌الملل از تمام ظرفیت‌های مشروع دفاعی استفاده می‌کند و این مسئله به‌خوبی طی عملیات وعده صادق در شب گذشته برای جهان تبیین شد. 

«مهدی شریفیان» در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به عملیات موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی، گفت: آنچه در شب گذشته در جریان پاسخ ایران به حملات رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق رخ داد، برای همیشه معادلات منطقه را تغییر داد و اکنون در یک نقطه غیرقابل‌بازگشت هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: صبر راهبردی ایران در طول سال‌های اخیر رویدادهای دیشب را کاملاً توجیه‌پذیر کرده است و دست آمریکا و رژیم صهیونیستی از هر توجیه و دفاعی برای اقدامات تجاوزکارانه‌شان خالی است و از سوی دیگر نیروهای مسلح ایران نشان دادند برای حفظ منافع و تمامیت ارضی ایران مثل همیشه عقیده‌ای راسخ دارند.

شریفیان ادامه داد: پیش‌ازاین هم بارها اعلام شده است که بازدارندگی محور اصلی دکترین دفاعی ایران اسلامی است و برای تحقق و تقویت این بازدارندگی علاوه بر قواعد حقوق بین‌الملل از تمام ظرفیت‌های مشروع دفاعی استفاده می‌کند و این مسئله به‌خوبی در طی عملیات وعده صادق در شب گذشته برای جهان تبیین شد.

وی تأکید کرد: خطای راهبردی رژیم صهیونیستی در واپسین سال‌های عمر خود به تسریع نابودی‌اش منتهی خواهد شد و می‌توان پیش‌بینی کرد عملیات وعده صادق ایران، به‌طور تصاعدی سرعت رویدادهای منتهی به اضمحلال رژیم کودک کش صهیونیستی را افزایش خواهد داد.

این نماینده مجلس گفت: رویدادهای مرتبط با عملیات وعده صادق همچنین برای چندمین بار نشان داد غرب آسیا دیگر مثل گذشته نیست و این ایران است که معادلات سیاسی و نظامی منطقه تعیین می‌کند.

وی اضافه کرد: توفیق دیگری که از نتایج عملیات شب گذشته نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده است، نمایش آشکار قدرت نظامی ایران بود و کشورمان نشان داد در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب با تکیه بر توان داخلی با وجود شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی توانسته است به قدرتی بی‌بدیل در غرب آسیا تبدیل شود و امروز مختصات آنچه در منطقه روی می‌دهد را تعیین کند.

شریفیان تصریح کرد: آنچه در عملیات بزرگ وعده صادق شاهد آن بودیم استفاده ایران از بخش بسیار کوچک و محدودی از توان دفاعی خود بود و هم‌اکنون نیز آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌دانند ایران به تمام وعده‌های خود در خصوص تنبیه متجاوز عمل می‌کند و اگر مجدداً خطایی از این دو رژیم جنگ‌طلب سر بزند، جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ و عملیات دفاعی به‌مراتب بزرگ‌تر از شب گذشته، تردید نخواهد کرد.

وی در پایان گفت: باید از هماهنگی بی‌نظیر و رشادت نیروهای مسلح ایران اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همه نهادهای سیاسی و اجتماعی و نظامی برای اقدام ارزشمند و مهم در خصوص عملیات وعده صادق تشکر کرد.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه - ۲۶ فروردین ماه - با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل بیش از ۲۸۰ موشک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آن ها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند ، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha