۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85444074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی بارندگی شدید در استان بوشهر باعث صدور هشدار سطح قرمز شد

بوشهر- ایرنا - معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی بیانگر ورود یک سامانه بارشی شدید به این استان است که در همین رابطه هشدار سطح قرمز صادر شده است.

" زهرا راستگو " روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از روز دوشنبه (فردا) شاهد نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان و تداوم فعالیت آن طی روز سه شنبه خواهیم بود.

وی افزود: این سامانه ضمن افزایش پوشش ابر و وزش باد، بویژه مناطق جنوبی و مرکزی استان باعث وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تند باد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است .

وی با بیان اینکه در این مدت، خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود یادآور شد: برای ساعات آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد، از فردا افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: جهت وزش باد امروز متغیر با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و از فردا به تدریج جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در شمال خلیج فارس تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی گفت: طی روز سه‌شنبه هفته جاری شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان بوشهر خواهیم بود که در پی آن بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید، گرد و خاک و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

راستگو افزود: افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی ، رعد و برق و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، سرریز سدها، انسداد راه‌ها و احتمال تخریب پل از مخاطرات این سامانه بارشی است.

وی با اشاره به احتمال وارد شدن خسارت به تاسیسات و سازه‌ها بیان کرد: احتمال تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر باد شدید و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی وجود دارد.

راستگو با تاکید بر آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان خواستار بازگشایی دهانه پل‌ها و پرهیز از سفرهای برون‌شهری، کوهنوردی، توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha