کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت‌های سلامت برای سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد

تهران - ایرنا- تصویب نامه هیات وزیران در خصوص اصلاح ویرایش سوم کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت ابلاغ شد که از ابتدای فروردین ماه امسال قابل اجراست.

به گزارش ایرنا از پایگاه ملی قوانین و مقررات کشور، تصویب نامه پنجم فروردین ماه هیات وزیران درخصوص «اصلاح ویرایش سوم کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت» با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ۲۱ فروردین به دستگاههای اجرایی ابلاغ شده است.

این کتاب خدمات حوزه پزشکی و سلامت به طور شفاف تعیین و تعرفه گذاری شده اس و مبنای تعیین و محاسبه ارزش نسبی خدمات در نظام ارائه خدمات سلامت کشور در بخش دولتی و خصوصی است؛این کدها و تعرفه‌ها به صورت سالانه بررسی و بازنگری شده و پس از تصویب هیات وزیران به همه دستگاههای اجرایی مرتبط با حوزه سلامت اعم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان نظام پزشکی کشور ابلاغ می‌شود.

پیش از این سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر درباره افزایش ۳۵ درصدی تعرفه‌های پزشکی در سال ۱۴۰۳ گفته بود: تعرفه های خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی تا سقف ۳۵ درصد در هیات وزیران تصویب شد و اجزای تعرفه شامل جزء حرفه ای و جزء فنی، ویزیت، تعرفه پرستاری، دارو و ملزومات پزشکی، خدمات آزمایشگاه و تصویر برداری و جزء هتلینگ بیمارستانی است که هریک دارای وزن های هزینه ای مختلف و فرمول های پیچیده محاسباتی هستند و دستمزد کادر درمان حدود یک سوم وزن تعرفه های پزشکی را شامل می شود.

وی اظهار داشت: رعایت مصوبات دولت برای همه گروه ها الزامی است و اعلام هرگونه تعرفه و رشد اجزای تعرفه خارج از مصوبات دولت فاقد وجاهت قانونی است.

فایل تصویب نامه را اینجا کلیک کنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha