۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۸
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85444055
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مالزی: اسرائیل خواهان انحراف توجهات از مساله فلسطین است

تهران- ایرنا- مالزی در واکنش به شرارت‌های رژیم صهیونیستی در منطقه و پاسخ جمهوری اسلامی به آن، هشدار داد که اسرائیل خواهان انحراف توجهات از مساله فلسطین است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری برناما، محمد حسن وزیر خارجه مالزی امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف اصلی، یافتن صلح و راه حلی دائمی برای گرفتاری مردم فلسطین است و نه گسترش جنگ.

وزیر خارجه مالزی به دنبال عملیات گسترده سپاه پاسداران علیه رژیم اسرائیل، تاکید کرد: هرگونه تحریک یا تلافی بیشتر می‌تواند یک جنگ ویرانگر منطقه‌ای را به همراه داشته باشد که به نفع منطقه و مساله فلسطین نیست.

محمد حسن در چنین شرایطی به جامعه بین‌الملل یادآور شد که از هدف تضمین آزادی فلسطینی‌ها و حقوق آنها برای داشتن سرزمین خودشان غفلت نکنند چرا که هرگونه انحراف از چنین هدفی همان چیزی است که اسرائیل می‌خواهد.

وی همچنین تاکید کرد که این مساله برای انحراف توجه جامعه جهانی از اقدام‌های بی‌رحمانه و غیرانسانی شنیع در فلسطین است.

وزیر خارجه مالزی با بیان اینکه از طرفین می‌خواهد محیط لازم برای پایان فوری جنگ ایجاد شود، به برخی از کشورها از جمله روسیه و چین پیوست که خویشتنداری طرف‌ها را در منطقه خاورمیانه خواستارند.

محمد حسن همچنین خاطر نشان کرد که هر گونه حمله از جمله دفاعی یا تهاجمی پیامدهایی دارد که در نهایت منجر به مرگ انسان‌های بی‌گناه بیشتری می‌شوند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha