عملیات ایران از نظر حقوق بین‌الملل، اقدام متقابل و مشروع محسوب می‌شود

اصفهان-ایرنا- کارشناس حقوق بین‌الملل و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان گفت: عملیات ایران در قوانین حقوق بین‌الملل اقدام متقابل و مشروع محسوب می‌شود و تعرض و جنایت جنگی نیست.

لیلا قلیجایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طراحی و اجرای این عملیات بدنبال تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و به شهادت رساندن مستشاران نظامی کشورمان انجام شده است که درواقع نوعی تعرض به خاک ایران نیز محسوب می‌شود.
وی افزود: این موضوع در حقوق بین‌الملل اقدام متقابل است و نمی‌توان ایران را به تعرض محکوم کرد؛ از طرفی ایران در این عملیات ضمن رعایت قوانین بین‌المللی فقط مراکز نظامی را هدف قرار داد و به زنان و کودکان حمله نکرد که این موضوع بطور معمول واکنش خاصی در جامعه بین‌الملل بدنبال نخواهد داشت.
این کارشناس حقوق بین‌الملل تاکید کرد: این اقدام نشانه پایان صبر استراتژیک ایران و دفاع مشروع این کشور از خود است.
وی پیش بینی کرد: احتمال حمله اسراییل وجود دارد اما اگر دیدگاه استراتژیک داشته باشد این کار را انجام نخواهد داد زیرا ایران کشوری قدرتمند از نظر سیاسی و نظامی است و پاسخش کوبنده‌تر از قبل خواهد بود.
قلیجایی افزود: مهمترین نتیجه اقدام ایران این است که به جامعه جهانی نشان داد که هرگونه حمله و تهدید علیه منافع ملی و مواضع خود را را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

این موضوع واکنش‌های مختلفی در سطح مجامع بین‌المللی، دولت‌ها و ملت‌های جهان اسلام از جمله ایران و فلسطین بدنبال داشته است.

رژیم صهیونیستی ۱۳ فروردین برخلاف عرف دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی، کنسولگری کشورمان در دمشق سوریه را بوسیله هواپیماهای جنگنده‌ خود هدف موشک قرار داد که به شهادت چند تن از کارکنان این دفتر و مستشاران نظامی کشورمان منجر شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha