۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85443968
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

نخستین مُهر تجارت‌خانه کرمان پیدا شد

۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۳:۲۴
کد خبر: 85443968
نخستین مُهر تجارت‌خانه کرمان پیدا شد

کرمان - ایرنا - سرپرست معاونت میراث‌ فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: نخستین مُهر مربوط به رییس وقت اتاق تجارت کرمان که توسط مجموعه‌داری شخصی در حراجی شهر قم خریداری شده بود به دست آمد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، محسن موحدی افزود: چندی پیش در یک مجموعه شخصی و حراجی در شهر قم، مهر برنجی مربوط به اتاق تجارت کرمان به فروش رسید که با پیگیری علی بهرامی سردبیر نشریه بیداری کرمان مُهر مذکور خریداری شد و برای پژوهش و تحقیق در اختیار کارشناسان این اداره کل قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مهر یاد شده دارای ویژگی های منحصربه فرد از لحاظ حکاکی و تاریخی است اظهار داشت: جنس مهر از فلز برنج ترکیبی آلیاژی از مس و روی است که صفحه برنجی دیگری که با خط نستعلیق در سال ۱۳۰۳ به امتحان رئیس التجار رسیده و ثلث در رفسنجان با تصویر حکاکی و ۲ فلش به مهر مذکور الحاق شده که به نظر می رسد یک مهر موقت تجاری است.

موحدی خاطرنشان کرد: این اثر با مهر تجاری دیگر که مربوط به شرکت تجار زرتشتی در رفسنجان با متن حکاکی شده روی سنگ با متن خط نستعلیق شرکت مهربان اردشیر و جمشید شهریار سال ۱۳۳۳ خط ثلث رفسنجان که در مجموعه علی بهرامی موجود است، شباهت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha