۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵
کد خبر: 85443813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه تیم خارجی در مسابقات بین‌المللی کشتی جام عبدالله موحد شرکت دارند

ساری - ایرنا - دبیر هیات کشتی مازندران با اشاره به برگزاری رقابت های بین المللی جام کشتی آزاد "‌عبدالله موحد"‌ از فردا دوشنبه در این استان، گفت :‌ در کنار تیم هایی از سراسر کشور، ‌سه تیم خارجی نیز در این رقابت ها حضور دارند.

غلام نوری زاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : کشتی گیران کشورهای عراق، ‌هند و قرقیزستان در مسابقات کشتی عبدالله موحد شرکت دارند.

دبیر هیات کشتی مازندران اظهار داشت: مازندران به عنوان تیم میزبان با ۲ تیم هیات کشتی مازندران و هیات کشتی بابلسر در این رقابت ها شرکت می کند.

وی گفت :‌ بیش از ۱۶۰ کشتی گیر در ۱۰ وزن طی روزهای ۲۷ و ۲۸ فروردین ماه به روی تشک این مسابقات می روند و با هم زورآزمایی خواهند کرد.

نوری زاد، زمان ورود، ثبت نام و پذیرش تیم ها را امروز اعلام کرد اما وزن کشی کشتی گیران فردا -دوشنبه- انجام خواهد شد.

استاد عبدالله موحد متولد ۲۹ اسفند ۱۳۱۸ در بابلسر، کشتی‌گیر بازنشسته کشتی آزاد میان‌وزن ایران است. وی با ۶ مدال طلای جهان و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

اوج فعالیت ورزشی آقا موحد در سال ۱۹۶۸ و در المپیک مکزیکو سیتی بود که یک مدال طلا برای ایران به‌دست‌آورد. اما به دلیل آسیب شانه از تکرار این موفقیت در المپیک ۱۹۷۲ بازماند. او کمی بعد به آمریکا رفت اما حاضر نشد به مربی‌گری برای ورزشکاران آن کشور بپردازد چرا که غرورش اجازه نمی‌داد تا فنونی را به شاگردان (آمریکایی) آموزش دهد که علیه کشتی‌گیران ایرانی استفاده کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha