۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار سفر رییس‌جمهور به خراسان‌شمالی تخصیص یافت 

بجنورد-ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوبات رییس جمهور به استان تخصیص یافته است که امید می رود گام موثری برای اجرای پروژه های عمرانی برداشته شود. 

مهدی رشیدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۲۸ هزار میلیارد ریال اعتبار در سفر دولت به خراسان شمالی در قالب ۲۰۰ طرح مصوب شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصوبه های مهم سفر دولت به استان، اختصاص هشت هزار میلیارد ریال برای اجرای پروژه راهسازی در محور بزرگراهی بجنورد- جنگل گلستان بود که یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه راهسازی تخصیص یافت تا تکمیل این طرح شتاب گیرد.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی؛ اعتبار پروژه راهسازی جنگل گلستان به صورت نقدی تخصیص یافت و مختص اجرای این پروژه در خراسان شمالی است.

به گزارش ایرنا، طرح چهارخطه محور بجنورد-جنگل گلستان به عنوان تنها محور ارتباطی اصلی خراسان شمالی با استان‌های شمالی کشور با گذشت ۱۳ سال به دلیل کمبود اعتبار راکد مانده بود که این طرح با تزریق اعتبار در دولت سیزدهم جان دوباره گرفت.

محور چهار خطه بجنورد - جنگل گلستان بخشی از محور سراسری بهشهر – گرگان– مشهد است. این محور سراسری بیش از ۵۶۰ کیلومتر طول دارد که ۲۷۲ کیلومتر از آن در حوزه استحفاظی راه و شهرسازی خراسان شمالی قرار دارد. تاکنون بخش زیادی از این محور چهار خطه شده زیر بار ترافیک رفته و تنها ۴۵ کیلومتر از آن در خراسان شمالی باقی مانده است.

تکمیل طرح راهسازی در محور بجنورد-جنگل گلستان ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که امید می ورد با توجه مسوولان تامین و به اجرای آن سرعت داده شود.

هشت هزار میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سفر دولت به استان برای محور بجنورد-جنگل گلستان مصوب شد که این منابع در سه سال در اختیار قرار می گیرد و تاکنون سه هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار سفر دولت به این طرح تخصیص یافته است.

صدور مجوز ماده ۲۳ طرح انتقال آب‌های زیرزمینی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: دولت سیزدهم تاکید ویژه بر مدیریت منابع آب دارد و در این زمینه در این دولت هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به اجرای سد گلمندره در شهرستان گرمه اختصاص یافت و این پروژه پس از سال ها، آبگیری شد.

وی با اشاره به تصویب انتقال آب های زیرزمینی منطقه سرانی به چند شهرستان استان گفت: یک دستاورد مهم دولت در سال گذشته، اخذ مجوز ماده ۲۳ برای انتقال آب های زیرزمینی شمال استان است که اجرای این پروژه می تواند بسیاری از دغدغه های مربوط به تامین آب آشامیدن را برطرف کند.

رشیدی همچنین با اشاره به ضرورت توقف استفاده صنایع از منابع آب دست اول خاطرنشان کرد: در این زمینه پتروشیمی خراسان واقع در شهرستان بجنورد مکلف شد تا از پساب تصفیه شده استفاده کند و اجرای انتقال پساب تصفیه خانه بجنورد به پتروشیمی با ۱۳ هزار میلیارد ریال اعتبار از دیگر دستاوردهای مهم دولت در این استان است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی یکی از مهم ترین اقدامات برای ارتقای رفاه روستاییان است و در این زمینه تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان دارای طرح هادی است و طرح هادی ۱۱۶ روستا نیز مورد بازنگری قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با تاکید بر توجه دولت به ارتقای شاخص راه روستایی تصریح کرد: براساس مصوبه سفر دولت، راه تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان آسفالت می شود.

به گزارش ایرنا، در سفر دولت به خراسان شمالی تامین ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه مصوب شد که ۶۰ درصد از این اعتبار از محل منابع بودجه عمومی دولت و ۴۰ درصد نیز از محل مشارکت است.

بر اساس این طرح سالانه بیش از ۴۰ میلیون متر مکعب آب با کیفیت استخراج و با تامین و انتقال آب پایدار بخش زیادی از نیاز شهروندان به آب آشامیدنی تامین می شود. بر این اساس ظرفیت آب شرب آزاد شده از سدهای استان به نفع سایر مصارف به ویژه کشاورزی آزاد خواهد شد.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha