۲۶ فروردین ۱۴۰۳، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85443649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوآموزان برای سنجش سلامت تا پایان اردیبهشت ماه مهلت دارند

اهواز- ایرنا - سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نوآموزان ورود به پایه اول ابتدایی تا پایان اردیبهشت ماه امسال برای انجام سنجش سلامت مهلت دارند.

عبدالله حبیبی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی از اواسط آبان ماه سال گذشته آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه امسال ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت نوآموزان در پیشگیری و یا شناسایی بسیاری از بیماری‌ها مهم است گفت: هر نوآموز برای ثبت نام در پایه اول ابتدایی و درخواست دریافت کتاب باید سنجش سلامت را انجام دهد.

بر اساس اعلام آموزش و پرورش خوزستان دانش‌آموزان دیرآموز در فرآیند سنجش سلامت شناسایی می‌شوند که با درمان زودهنگام آن‌ها از بازماندگی تحصیلی تعداد زیادی دانش‌آموز جلوگیری خواهد شد.

حبیبی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نوآموز در خوزستان باید در طرح سنجش سلامت شرکت کنند ادامه داد: ۶۰ درصد از نوآموزان استان در این طرح شرکت کردند که ضروری است خانواده‌ها هر چه سریعتر برای انجام سنجش سلامت فرزندان خود اقدام کنند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نوآموزان ابتدا باید در سامانه سنجش سلامت ثبت نام کنند و بعد از نوبت‌گیری به مراکز سنجش مراجعه کنند.

وی اظهار کرد: مدت زمان سنجش سلامت بر خلاف سال‌های گذشته طولانی‌تر شده تا خانواده‌ها زمان کافی برای مراجعه به این مراکز را داشته باشند.

حبیبی با بیان اینکه در هر شهرستان به صورت ثابت یک مرکز سنجش سلامت راه اندازی شده است افزود: در مجموع ۴۵ مرکز سنجش سلامت در استان برای پذیرش نوآموزان فعال است.

به گزارش ایرنا، از سال گذشته زمان سنجش سلامت نوآموزان که محدود به فصل تابستان بود از آبان ماه آغاز شد تا خانواده‌ها فرصت بیشتری برای مراجعه به مراکز سنجش داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha