۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۹:۳۴
کد خبر: 85443439
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گام بلند دولت سیزدهم در تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک+فیلم

اراک - ایرنا - تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک که از ۲۰ سال گذشته آغاز شده بود، اکنون با پیگیری جدی مسئولان در دولت سیزدهم به روزهای بهره‌برداری نزدیک و نور امید در ارایه خدمات درمانی برای مردم استان مرکزی فراهم می‌شود.

به گزارش ایرنا، طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک با ۵۰۰ تخت بستری در ۱۳ طبقه با ظرفیت مطلوب درمان برای ارایه خدمات درمانی و بهداشتی غرب کشور پیش‌بینی شده و با وجود تامین مالی مناسب و اقدامات حمایتی دولت، نمایندگان مردم در خانه ملت و دیگر مسئولان، این طرح درمانی در دولت سیزدهم شتاب گرفته تا به زودی شاهد افتتاح ابر طرح درمانی در استان مرکزی باشیم.

طولانی شدن روند ساخت این مجموعه درمانی موجب شد تا مسئولان استانی به صورت جدی وارد شوند و سال گذشته ورود دادستان عمومی و انقلاب اراک به عنوان مدعی العموم با صدور نامه‌ای خطاب به پیمانکار بیمارستان نسبت به تسریع در ساخت، تکمیل و راه‌اندازی این طرح درمانی مادرتخصصی، بخشی از پیگیری مجدانه مسئولان دولت سیزدهم در تکمیل این طرح درمانی است.

این طرح درمانی با پیشرفت کندی همراه بود و از فرصت‌هایی که پیمانکاران داشتند استفاده نشد و قصور و کوتاهی صورت گرفت اما دولت سیزدهم با رفع جدی چالش‌ها در روند تکمیل این طرح بزرگ، تلاش دارد تا طعم ارایه خدمات درمانی در یکی از بزرگترین مراکز درمانی غرب کشور را در کام مردم شیرین کند.

طبق نظر کارشناسان این طرح، اکنون پیشرفت لازم با توجه به اعتبار صرف شده رضایت بخش است و با وجود برخی موانع، این طرح به روزهای آخر و زمان بهره‌برداری نزدیک می‌شود.

طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به مراحل پایانی نزدیک می‌شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک به مراحل پایانی نزدیک می‌شود، گفت: مشکلی برای تأمین منابع مالی این ابرپروژه از سوی دولت وجود ندارد.

«فرزاد مخلص‌الائمه» در حاشیه بازدید از روند اجرای ابرپروژه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک، افزود: با تلاش و فعالیت عوامل اجرایی مرتبط با این پروژه در ۲ سال اخیر، پیشرفت قابل توجهی حاصل شده و کار به مراحل پایانی نزدیک شده است.

وی با بیان اینکه ابرپروژه بیمارستان ولیعصر(عج) بالغ بر ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: امید است در آینده نزدیک پس از حدود ۱۸ سال این مجموعه بهره‌برداری شود.

استاندار مرکزی اظهار کرد: بخشی از مشکلات این پروژه مربوط به عمر طولانی روند اجرای آن است که دوباره‌ کاری‌هایی را رقم زد و عدد قابل توجهی هزینه شد تا طرح در شرایط پایداری قرار گیرد.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: عمده تجهیزات بیمارستان تأمین و بخشی نیز نصب شده و تعدادی از طبقات کامل است که در حال تبادل نظر برای نحوه‌ بهره‌برداری از بیمارستان هستیم.

وی با بیان اینکه تمام عوامل اجرایی مرتبط با این پروژه بدون توقف در تلاش هستند که وقفه‌ای که بیش از این در سال‌های گذشته اتفاق افتاده جبران شود، گفت: برای اولین بار در تاریخ استان مرکزی روند تکمیلی برخی پروژه‌های استان از جمله بیمارستان ولیعصر(عج) شبانه‌روزی است.

تقدیر از تلاش دولت سیزدهم برای تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به روند تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک اشاره کرد و گفت: این طرح بزرگ ملی، دغدغه حوزه بهداشت و درمان استان است و در دولت سیزدهم اقدامات موثری برای جذب اعتبارات و تکمیل این طرح انجام شد که جای تقدیر دارد.

آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» افزود: طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک از سال ۱۳۸۳ با اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال آغاز شد و اکنون که ۲۰ سال از آن تاریخ می‌گذرد بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال در این طرح هزینه شده و هنوز اعتباراتی نیاز دارد.

وی بیان کرد: تاخیر در تکمیل این طرح باعث شده که بخش‌های بسیاری از آن فرسوده شود که این مهم هدر رفت سرمایه ملی را به دنبال دارد، بنابراین متولیان امر باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا این طرح عظیم ملی در اسرع وقت تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

گام بلند دولت سیزدهم در تکمیل بیمارستان ولیعصر(عج) اراک+فیلم

هزینه ۹ هزار و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت بیمارستان ولیعصر(عج) اراک

مدیر منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: تاکنون ۹ هزار و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این طرح درمانی هزینه شده و برای تکمیل آن پنج هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

«محسن جاویدان» افزود: پنج پیمانکار اصلی از سال ۱۳۸۷ تاکنون در این طرح فعالیت داشته‌اند که شامل جهاد سازندگی، شرکت کومار هرکدام با ۲ قرارداد و شرکت اصالت نیز با ۲ قرارداد است.

وی بیان کرد: آخرین قرارداد در ماه اخیر با پیمانکار منعقد شده و حدود یک هزار میلیارد ریال تاکنون برای رفع نقایص اجرای طرح ساخت و ساز در این پروژه هزینه شده است.

مدیر منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره پیشرفت فیزیکی طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) گفت: طبقات پنج به بالا بیمارستان به زودی تحویل داده می‌شود و تجهیزات بهداشتی و درمانی از طبقات پنج به بالا نصب شده و در طبقات پنج به پایین، نصب و سایر فعالیت‌ها در حال انجام است.

جاویدان افزود: پیشرفت فیزیکی در طبقه هم کف بیمارستان به طبقه سوم به ۹۸ درصد رسیده، طبقات منفی یک و ۲ نیز به ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و اکنون محوطه ضلع غربی بیمارستان به طور کامل تکمیل شده و محوطه موتورخانه در منفی ۲ در حال انجام است که تا ۲ هفته آتی تکمیل می‌شود.

مدیر منابع فیزیکی و طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: هزینه تجهیز هر تخت بستری در این مرکز درمانی به طوریکه قابل بهره‌برداری باشد، حدود ۴۰ میلیارد ریال ارزیابی شده که هزینه مجموع ۵۰۰ تخت به ۲۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

جاویدان اظهار کرد: برخی تجهیزات بیمارستان ولیعصر(عج) اراک به صورت هیات امنایی تهیه و وارد شده و یک سری از این تجهیزات هنوز به بیمارستان وارد نشده است.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha