سه هزار اثر دانشگاهیان کشور به دومین جشنواره فرهنگی، هنری شهید آوینی رسید

شیراز - ایرنا – دبیرکل دومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی گفت: سه هزار اثر قرآنی، فرهنگی و هنری بیش‌از یکهزار و ۵۰۰ نفر از دانشگاهیان کشور به این جشنواره ملی رسید.

به گزارش ایرنا، حامد تقوایی روز شنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این جشنواره در ۲ بخش قرآنی و معارفی (ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر) و در بخش‌های هنری و ادبی برگزار شده است که همه دانشجویان در کنار دانشجویان شاهد و ایثارگر در موضوعات اعلامی تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شرکت کردند.

وی افزود: با پایان مهلت ارسال آثار در بخش‌های قرآنی و هنری و ادبی جشنواره در رشته‌های داستان کوتاه و شعر، تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی پوستر، طراحی و نقاشی و عکاسی، آثار ارسالی وارد مرحله داوری شدند.

دبیرکل جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی عنوان کرد: ترویج فرهنگ معنوی قرآنی و فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس از طریق فضای مجازی، ارج نهادن به فعالیت‌های هنری برآمده از قرآن کریم، بهره‌گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم والای قرآنی و معارف اهل بیت (ع) به جامعه، گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از مفاهیم و الگوهای دینی، بزرگان و علمای اسلام از محورهای مورد تأکید برگزاری این جشنواره است.

معاون فرهنگی دانشگاه شیراز با اشاره به میزبانی این دانشگاه از دومین جشنواره فرهنگی، هنری و قرآنی شهید آوینی، ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانشگاه‌ها، توانمندسازی دانشجویان و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنان برای تولید محتوای باکیفیت در حوزه ایثار و شهادت، ایجاد و تعمیق ارتباط صمیمانه بین دانشجویان، متبلور نمودن توانمندی و ایجاد نشاط است.

تقوایی ادامه داد: فراهم‌آوردن زمینه‌ای برای انس دانشجویان با کلام انسان‌ساز الهی و مفاهیم تعالی‌بخش آن و نشر و بسط فضای معنوی و عطرآگین قرآن و عترت و فرهنگ ایثار و شهادت در محیط دانشگاه ازچشم‌اندازهای این جشنواره است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha