۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85442855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرمانده سپاه ملارد: کنگره شهدا نقطه عطفی برای شناخت سیره شهیدان است

ملارد - ایرنا - فرمانده ناحیه مقاومت حضرت ولیعصر )عج( شهرستان ملارد، کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران را نقطه عطف و اوج برای شناخت بیشتر از سیره و نحوه زندگی شهیدان دانست و گفت دفاع مقدس بعد از پایان جنگ تحمیلی هنوز باقی است و با برگزاری این کنگره ها ، مقوله ایثار و شهادت بi صورت مبتکرانه به نسل جدید نشان داده می شود.

به گزارش ایرنا سرهنگ علی اکبر جهانی نژاد روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شهدای استان تهران اظهار داشت: سرگذشت پژوهی شهیدان از مهمترین برنامه های تدارک دیده شده در این کنگره می باشد که از طریق آن می توان به سیره و زندگی نورانی شهدا که همچون ستاره هایی درخشان در مسیر زندگی ما قرار دارند دسترسی پیدا کرد.

وی هدف از اجرای کنگره را بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری ۲ اصل زنده نگهداشتن یاد شهدا و رساندن پیام و سیره آنها به اقشار مختلف جامعه عنوان کرد.

جهانی نژاد افزود: فرهنگ شهادت در بین همه اقشار و طیف های جامعه گسترده است و همه وظیفه دارند به واسطه دلباختگی که به شهدا دارند از طریق ظرفیت های موجود در این باره نقش آفرین باشند.

فرمانده سپاه ملارد از اجرای ویژه برنامه های جریان ساز و موج آفرین در سطح این شهرستان در روزهای مانده تا برگزاری کنگره خبر داد و فضاسازی سطح شهرها ،روستاها و ادارات ، اجرای گروه های سرود و تئاتر صحنه ای با موضوع شهادت در بوستان ها ، ساخت مستند و نماهنگ از شهیدان، آبروی محله ،دیوار نگاره، چاپ کتاب ،یادوراره شهدای مدرسه ای و به روزرسانی بانک اطلاعات شهدا را بخشی از این اقدامات برشمرد .

جهانی نژاد تصریح کرد: شهرستان ملارد در موضوع جمع آوری اسناد و مدارک برای سرگذشت پژوهی شهدا نسبت به سایر شهرستان ها وضعیت بهتری دارد که باید با استفاده از رسانه های مجازی و ابزار نوین رسانه ای ، این اسناد به روزرسانی شده و بیشتر آسان تر در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.

در نشست هماهنگی مدیران شهرستان ملارد برای برگزاری کنگره شهدای استان تهران، احکام مسئولان کمیته های زیر مجموعه ابلاغ و وظایف و تکالیف محوله تعیین شد.

شهرستان ملارد ۲۷۵ شهید تقدیم انقلاب کرده و مدفن ۴۳۶ شهید در هفت گلزار شهدای این شهرستان قرار دارد؛ ۱۰ کتاب با موضوع شهدای شهرستان ملارد چاپ و ۱۸ شهید گمنام در این شهرستان به خاک سپرده شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha