۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85442848
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

وزیر علوم درگذشت استاد برجسته شیمی دانشگاه شیراز را تسلیت گفت
عکس آرشیوی، مهر ۱۴۰۱ دیدار وزیر علوم با پروفسور شرقی

تهران- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی درگذشت پروفسور «هاشم شرقی» استاد برجسته شیمی دانشگاه شیراز، پژوهشگر برتر و چهره ماندگار استان فارس را تسلیت گفت.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در این پیام خطاب به خانواده فهیم، فرهیخته و فرزانه پروفسور هاشم شرقی نوشت: خبر درگذشت استادعزیز دکتر شرقی، موجب تأثر و تألم شد؛ استادی که باوجود تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا و امکان حضورش در همان دانشگاه‌ها با بازگشت به کشور، عمر عزیزش را صرف گسترش تحصیلات تکمیلی و توسعه شیمی آلی در کشور کرد.

وی افزود: مرحوم استاد شرقی در تدیّن و تقوای شخصی و جمعی، مدیریت اجرایی، تحقیق، تدریس و اخذ امتحان، روش و منش منحصربه‌فرد خودش را داشت. برخود فرض می‌دانم که این مصیبت را خدمت شما خانواده‌ گرامی، شاگردان، همکاران، هم‌صنفان، همشهریان، جامعه پیشتاز و پیشگام شیمی کشور، ارادتمندان مرحوم و سایر وابستگان تسلیت عرض کرده و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم مغفور غــفران الهی و برای بازماندگان صبر جمـیل مسالت کنم.

وزیر علوم درگذشت استاد برجسته شیمی دانشگاه شیراز را تسلیت گفت

به گزارش ایرنا، پروفسور هاشم شرقی (متولد ۱۳۲۸) پس از سال‌ها تلاش علمی و کسب جایگاه‌های ملی و بین المللی در رشته شیمی امروز (شنبه، ۲۵ فروردین) در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

این استاد برجسته، عناوینی، چون دانشمند برتر جهان اسلام، شیمی‌دان برجسته کشوری، استاد نمونه کشوری، چهره ماندگار استان فارس و برگزیده جایزه نخبگی علامه طباطبایی و عنوان پژوهشگر و استاد نمونه دانشگاه شیراز را در کارنامه کاری خود دارد.

نام پروفسور هاشم شرقی از سال ۲۰۰۲ در فهرست دانشمندان جهان در نمایه مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) قرار گرفت و عضو انجمن علمی نیویورک، انجمن علمی شیمی آمریکا و انجمن علمی شیمی و مهندسی شیمی ایران است. این شیمیدان برجسته کشوری سال‌های پایانی عمر در بستر بیماری بود و محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم از شاگردان این استاد پیشکسوت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مهر ماه ۱۴۰۱ نیز در سفر به شیراز با حضور در منزل پروفسور هاشم شرقی، از این استاد پیشکسوت شیمی دیدار کرد. هدف وزیر علوم از این دیدار ضمن عیادت از استاد هاشم شرقی تکریم از فعالیت‌های وی بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha