استاندار: سامانه جامع اطلاعات مازندران تا پایان سال فعال می شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران با تاکید بر ضرورت راه اندازی سامانه جامع اطلاعات برای توسعه مازندران، گفت: برای دست یابی به توسعه پایدار و رونق صادرات سامانه جامع اطلاعات در این خطه از شمال کمک کار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی پور روز شنبه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی مازندران در ساری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با رفع ایرادهای موجود برای راه اندازی سامانه جامع اطلاعات مازندران این مهم تا پایان سال تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: زمانی مدیران می توانند برنامه ریزی اصولی برای توسعه این استان داشته باشند که اطلاعات آنها در جنبه های مختلف تولیدی و صادراتی کامل باشد.

استاندار مازندران با بیان این مطلب که به طور دقیق اطلاعات محصولات تولیدی استان و درجه کیفیت آنها باید در این سامانه ثبت شود، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه به صورت دقیق آمار تولید برنج و کیفیت آنها باید مشخص شود و این اطلاعات در اختیار مدیران ارشد کشور قرار بگیرد.

حسینی پور افزود: مدیران این استان که در بخش صادرات فعال هستند باید اطلاعات دقیق محصولات تولیدی استان و کیفیت انها را در این سامانه به صورت برخط مشاهده کنند.

نماینده عالی دولت در مازندران با ذکر این نکته که این سامانه نقشه راه مدیران استان است، ادامه داد: همه ما باید تلاش کنیم با بهره مندی از فناوری های نوین محصولات صادرات محور در این استان تولید شود.

استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تامین زمین طرح ملی نهضت مسکن در این استان خاطرنشان کرد: تامین زمین در مازندران با توجه به محدودیت های پیش رو یکی از مشکلات اجرای این طرح است که در مسیر گره گشایی قرار گرفت.

این مقام مسوول تصریح کرد: مسوولان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن انعطاف های لازم را لحاظ کردند که با اعمال آنها مشکل تامین زمین برای این طرح در مازندران برطرف خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha