۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85442792
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

پایان هفته نخست اسبدوانی بهاره گنبدکاووس+ فیلم

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۸:۲۹
کد خبر: 85442792
پایان هفته نخست اسبدوانی بهاره گنبدکاووس+ فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس عصر امروز شنبه ۲۵ فروردین با برگزاری روز سوم این هفته که در آن ۷۳ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در هفت دور هزار متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان مرزی با یکدیگر به رقابت پرداختند، پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور نخست این مسابقات، ۱۲ راس اسب بیش از سه ساله نژاد ترکمن در دسته هفت باهم به رقابت پرداختند که اسب «خرداد وحدانی» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «مروه هلاکو» و «آل قوش فرید» به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن در دسته چهار بود که با شرکت ۱۲ راس اسب برگزار شد و در پایان اسب «ایوان» اول شد و اسب‌های «رجال هورس» و «کارن کلاته» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون maiden در دسته مبتدی و نبرده بود و با شرکت ۱۰ راس اسب برگزار شد، اسب «ناز بانو» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «اصلان» و «منظره» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز سوم و پایانی هفته نخست مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد تروبرد maiden در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۲ راس اسب برگزار شد و در پایان اسب «السا» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «والریا» و «بوی گندم» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد در دسته ۶ بود و با شرکت هشت راس اسب برگزار شد، اسب «پاتیرا بی» اول شد و اسب‌های «کوئین دنسر» و «هج ایسا» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون در دسته ۶ بود که با شرکت ۱۲ راس اسب برگزار شد و در پایان اسب «دلتا دلفینی» اول شد و اسب‌های «آنا ماریا» و «برنا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین در دور آخر روز سوم و پایانی هفته نخست مسابقات سوارکاری کورس بهاره گنبدکاووس که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد در دسته ۲ بود و با شرکت هفت اسب برگزار شد، اسب «هلگا» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «سامر سانگ» و «زنیتال» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

برگزار کنندگان روز سوم و پایانی هفته نخست این مسابقات در پایان ۱۰ میلیارد و ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی پیش بینی شده را به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که باحضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha