۷۰ درصد عشایر از آب پایدار بهره‌مند شدند

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان امور عشایر کشور گفت: اکنون ۷۰ درصد از عشایر کشور از آب پایدار بهره‌مند شدند و آبرسانی به مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شایان نادری روز شنبه در جمع خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: تمامی عشایر کشور از آب سالم و بهداشتی بهره مند هستند و در این باره تامین آب پایدار برای این قشر از رویکردهای دولت برای افزایش رفاه آنان بوده و پروژه های مختلف در دست اجرا است.

وی با اشاره به فرسودگی ناوگان آبرسانی سیار به مناطق عشایری افزود: فرسوده بودن ناوگان آبرسان یکی از دغدغه های ما است که در این باره پیگیری های لازم برای نوسازی این ناوگان انجام می شود.

نادری با اشاره به تاثیر خشکسالی ها در فعالیت دامداران عشایر گفت: اهتمام دولت، کاهش اثرات خشکسالی در میان عشایر است و در این باره برای کاهش هزینه های تولید، توزیع نهاده های دامی در دستور کار است و بخش قابل توجهی از آن به صورت نهاده دامی مدت دار در اختیار قرار می گیرد.

توزیع ۲۰۰ هزار تن نهادی دامی

وی با اشاره به اینکه نیمه دوم پارسال ۲۰۰ هزار تن نهاده دامی میان عشایر کشور توزیع شد افزود: امسال در قالب طرح تولید قراردادی گوشت قرمز، برای توزیع ۳۰۰ هزار تن از این محصول میان دامداران عشایر برنامه ریزی شده است و بر این اساس ۶ میلیون راس دام تولید می شود.

رییس سازمان امور عشایری کشور همچنین پرداخت تسهیلات برای اشتغال زایی را از دیگر اقدامات حمایتی دولت از عشایر عنوان کرد و گفت: تلاش داریم امسال سهم عشایر از دریافت تسهیلات اشتغال زا بیشتر شود.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ پرداخت ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوب شد که این تسهیلات در چهار حوزه گردشگری، صنایع دستی، گیاهان دارویی و تولید گوشت قرمز در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

رییس سازمان عشایری کشور در سفر ۲ روزه به خراسان شمالی از مناطق عشایری شهرستان های سملقان و اسفراین بازدید کرد و امروز پس از حضور در نشست شورای عشایری شرق کشور در سفر به شیروان از مناطق عشایری این شهرستان بازدید می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha