۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85442705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خراسان جنوبی ۱۴ روستای هدف گردشگری مصوب دارد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبر: 85442705
خراسان جنوبی ۱۴ روستای هدف گردشگری مصوب دارد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: این استان در زمان حاضر ۱۴ روستای هدف گردشگری مصوب دارد که رتبه‌بندی و انتخاب روستا از سوی وزارت میراث‌ فرهنگی انجام می‌شود.

به‌ گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، هادی شاهوردی روز شنبه بیان کرد: روستاهای افین، فورگ، خور، کریمو، باغستان، خرو، اصفهک، ازمیغان، نایبند، سرند، ملوند، پیرحاجات، ماخونیک و چنشت، ۱۴ روستای هدف گردشگری استان هستند.

وی تصریح کرد: ملاک اینکه یک روستا در فهرست روستاهای هدف گردشگری کشور قرار گیرد، فقط توسط وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی تعیین و مصوب می‌شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی افزود: روستاهای هدف گردشگری دارای منابع و جاذبه‌هایی همچون بافت‌های تاریخی ارزشمند و معماری زیبا، آثار تاریخی و فرهنگی شاخص و منحصر به‌فرد، صنایع‌دستی فاخر، آداب و رسوم خاص یا چشم‌اندازهای طبیعی، تفرجگاه‌ها، مزارع و آبشارها هستند.

وی گفت: روستاهای خراسان جنوبی ظرفیت‌های بالایی دارند و یک روستای جهانی و یک روستای ملی در حوزه صنایع دستی داریم، یک روستای استان نیز نامزد ثبت به عنوان دهکده جهانی گردشگری است.

شاهوردی افزود: روستاهای استان دارای جاذبه‌های دیدنی فراوانی هستند ولی اینکه علاوه بر ۱۴ روستا، روستایی به عنوان هدف گردشگری معرفی شود منوط به ارزیابی، رتبه‌بندی و انتخاب روستا از سوی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی است و نمی‌توان طبق برداشت عموم و براساس سلایق، یک روستا را هدف گردشگری معرفی کرد و درخواست تامین زیرساخت های گردشگری را داشت.

وی اظهار کرد: روستاها و گردشگری روستایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و همیشه از دغدغه‌های این اداره‌ کل بوده لذا تلاش کرده‌ایم نسبت به شناسایی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در این حوزه‌ اقدام کنیم و برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته که در دست اقدام است و امیدواریم بزودی شاهد افزایش تعداد روستاهای هدف گردشگری در سطح استان باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha