۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۴۸
کد خبر: 85442608
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از اضافه برداشت حدود ۲ میلیون متر مکعب آب در تفت و مهریز یزد

یزد- ایرنا - رئیس اداره منابع آب شهرستان های تفت و مهریز یزد از صرفه جویی حدود ۲ میلیون متر مکعب آب با انجام اقدامات حفاظتی این اداره در یک سال گذشته در این شهرستان‌ها خبر داد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد،" حسین ابراهیمی" با اشاره به اهمیت حفظ آبخوان ها گفت: در راستای طرح احیا و تعادل بخشی و با تلاش گروه گشت و بازرسی این اداره، در سال گذشته تعداد ۶۵۰ مورد اقدام حفاظتی ثبت شده که از این تعداد ۲۸۰ حلقه چاه غیر مجاز شناسایی و پلمب و ۴۴ حلقه از این چاه ها پر شدند.

وی افزود: تعداد ۵۷ مورد ادوات حفاری غیرمجاز توقیف و همچنین ۴۱ مورد قطع برق و پلمب منصوبات انجام شد و سایر اقدامات شامل جمع آوری خطوط انتقال آب غیر مجاز و کنترل اجرای حکم بوده است.

ابراهیمی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی و انتظامی این ۲ شهرستان برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب زیر زمینی و سطحی اظهار داشت: این اداره با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

وی همچنین به نصب کنتورهای هوشمند در ۲ بخش کشاورزی و صنعتی اشاره کرد و گفت: ۷۰ درصد از چاه های صنعتی و ۹۷ درصد از چاه های کشاورزی این ۲ شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شدند و برای سومین سال پیاپی طرح تحویل حجمی آب کشاورزی با همکاری کشاورزان به طور کامل انجام شد.

رئیس اداره منابع آب تفت و مهریز افزود: همچنین ۲ هزار و ۲۷۲ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره انجام شده است.

وی تصریح کرد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسوولان در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد سه جلسه شورای حفاظت از منابع آب در سطح ۲ شهرستان تشکیل شده است.

مهریز در ۳۰ کیلومتری و تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha