هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی  خراسان رضوی تشکیل شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: هزار و ۴۱۷ پرونده تخلف تعزیراتی در طرح نوروزی بازرسی و نظارت بر بازار استان با ۱۶۸ میلیارد ریال محکومیت تشکیل شد که بخش عمده ای از این تعداد مربوط به مشهد است.

سید مرتضی مدنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح نظارتی نوروزی و ضیافت تعزیرات از ۱۲ اسفندماه پارسال آغاز شد و تا ۲۴ فروردین ماه ادامه داشت.

وی اضافه کرد: در این طرح با محوریت تعزیرات حکومتی، ۲ هزار و ۸۰۰ بازرسی از بازار در سطح خراسان رضوی با اولویت واحدهای صنفی اطراف حرم رضوی انجام شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: ۱۲۱ واحد صنفی نیز در جریان اجرای این طرح مهر و موم شد و برای پنج واحد نیز پارچه نصب شده است.

مدنی افزود: همچنین بیش از ۱۶ میلیارد ریال در محل به شاکیان برگشت داده شد.

وی ادامه داد: چهار پایگاه نیز با حضور رییس شعبه سیار تعزیرات در این ایام دایر بود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: امسال هماهنگی خوبی بین دستگاه های نظارتی نظیر جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، صمت و اتاق اصناف با محوریت استانداری و فرمانداری مشهد در حوزه نظارت و تامین کالا وجود داشت که قابل قدردانی است.

اداره‌ کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در ۱۴ شهرستان این استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری، اداره مستقل دارد.

حوزه صلاحیت سازمان تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفات اقتصادی در حوزه های بهداشتی، دارویی و درمانی و رسیدگی به جرایم قاچاق کالا و ارز در بخشهای دولتی و غیردولتی است.

بر اساس قانون تعزیرات حکومتی، رسیدگی به تخلفاتی شامل گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه، درج نکردن قیمت، اختفا و امتناع از عرضه کالا، صادر نکردن فاکتور، اجرا نکردن ضوابط قیمت‌گذاری، اجرا نکردن تعهدات واردکنندگان و تولیدکنندگان در قبال دریافت ارز و خدمات دولتی، نداشتن پروانه کسب یا بهره‌برداری، فروش اجباری و اعلام نکردن موجودی در حوزه های یاد شده بر عهده این سازمان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha