۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85442474
T T
۸ نفر

برچسب‌ها

بارش های همدان در شرایط نرمال قرار دارد

۲۵ فروردین ۱۴۰۳، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85442474
بارش های همدان در شرایط نرمال قرار دارد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: طی سه روز گذشته شاهد بارش ۳۷ میلیمتری باران در بیشتر نقاط استان بودیم و با احتساب این میزان، همدان به همراه پنج استان دیگر، شرایط نرمال مطلوب بارش باران را برخلاف میانگین کشوری دارد.

روح الله زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح شرایط بارش ها در استان اظهار کرد: تاکنون ۸۵ درصد بارش‌هایی که در شرایط نرمال باید داشته باشیم را دریافت کردیم و امیدواریم طی یک تا ۲ ماه آینده ۱۵ درصد باقیمانده بارش ها را دریافت کنیم.

وی ادامه داد: میانگین بارش در بیشتر استان های کشور همچنان ۲۱ درصد کمتر از حد نرمال است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: امروز صبح هوای نسبتا سردی را در بیشتر نقاط استان شاهد بودیم و در همدان و گل تپه دمای هوا به منفی سه درجه سانتیگراد رسید و در سایر نقاط استان نیز حدود صفر درجه ثبت شد.

زاهدی اظهار کرد: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی طی روزهای آینده در ساعات بعدازظهر افزایش ابر در آسمان استان پیش بینی می شود که از روز دوشنبه افزایش می یابد و در پاره ای از نقاط بارش‌های پراکنده و خفیف انتظار می رود.

وی افزود: افزایش نسبی دما از فردا به تدریج بین ۲ تا سه درجه سانتیگراد پیش بینی می شود و روند افزایش دماهای صبحگاهی و روزانه از روز دوشنبه ادامه دارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و گل‌تپه و همدان با سه درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهرهای استان بوده‌اند.

زاهدی عنوان کرد: دمای بیشینه و کمینه هوای همدان نیز به ترتیب ۱۲ درجه سانتیگراد بالای صفر و سه درجه سانتیگراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha