آجر نسوز نما چیست

برای سال های متمادی یکی از دغدغه های معماران ساختمان و طراحان برجسته بهره گیری از یک نوع مصالح مقاوم و منعطف بوده که بتواند ضمن ماندگاری از ویژگی های خاص و بارزی برخوردار باشد.

کاربرد آجر نسوز نما

از کاربرد آجر نسوز نما به عنوان آجر دکوراتیو داخلی نیز استفاده می کنند. به همین جهت با تولید آجرهای نسوز و دکوراتیو استفاده از این محصول به تدریج گسترش یافته و امروزه در سازه های مختلف حرف اول را می‌زند.

نمای این نوع آجرها بدون تردید در مقایسه با سایر نماهای موجود یک نوع ظرافت و زیبایی خاصی دارد. به عبارت دیگر با استفاده از این نوع آجرها ضمن تایید نیازهای خود در این زمینه می توان ماندگاری و کیفیت را به مشتریان خود عرضه نمود.

آجر نسوز نما چیست یکی از مصالح پرکاربرد به شمار می آید که می توانید به صورت دستی یا سنتی توسط خطوط تولید در بازار به فروش برسانید.

این آجرها حکم مصالح عادی را ندارد بلکه در واقع نشان از محصولی مطمن و انتخابی ماندگار دارد.

اجرای آجر نسوز نما

1- روش اول اجرای این آجرها با استفاه از چسب مخصوص(بدنه کار سیمان زده می شود و آجر نما با استفاده از چسب به سطح پلاستر زده شده و چسبانده خواهد شد.)

2- در روش دوم اجرا و نصب نمای این نوع آجرها با استفاده از ملات است.

زمان مورد نظر برای اجرای هر یک از نماکاری ها متفاوت می باشد. در این بین روش استفاده از چسباندن آجر نسوز توسط ملات نسبت به سایر مواد به زمان بیشتری نیاز دارد. هر چند که هر یک از شیوه ها دارای مزایا و معایب خاصی نیز می باشند ولی استفاده از روش آجر نمای خشک به دلیل استحکام بیشتر و استفاده از انواع پیچ و رول پلاک فلزی مهندسی تر می باشد.

در بقیه موارد ممکن است آجر مورد نظر قبل از موعد از محل نصب کنده شود. قرارگیری این نوع آجر در قسمت های فوقانی یا پایین بناهای مختلف با اشراف و تسلط بر رنگ بندی آن می تواند تلفیقی از هنر و تابلوی بی نظیری از زیباترین آجر نسوز را به نمایش بگذارد.

چرا از آجر نما نسوز استفاده کنیم؟

بعضی از مهم ترین دلایلی که می تواند خرید انواع آجر را برای شما به طور کامل توجیه کند و موجب شود تا با رضایتمندی بیشتری نسبت به انتخاب انواع آجرهای نما اقدام کنید در ادامه به آن اشاره شده ا ست:

  • کاربردهای متنوع آجر نسوز نما
  • طرح ها و رنگ بندی آجر نما نسوز
  • دوام و ماندگاری بالا
  • قیمت مناسب آجر نما نسبت به سنگ و مصالح دیگر

آجر نسوز نما مخصوص شومینه و پشت تلویزیون

از انواع آجر نسوز نما می توان در نماهای بیرونی ساختمان، دکوراسیون داخلی، شومینه و طراحی باربیکیو و موارد مشابه از این آجرها استفاده کرد. در واقع نوع خاصی از این نوع آجرها که آجر نسوز شومینه است بدین منظور و برای به کارگیری در کوره هایی با دمای بالا به دلیل مقاومت عالی در برابر دمای نامتعارف مورد استفاده قرار می گیرد. این آجر نسوز می تواند تا سال های زیاد ماندگاری داشته باشد و البته کیفیت متریال مورد استفاده در تولید این نوع آجر نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به طور کلی آجرهای نسوز به دلیل تنوع و پرکاربرد بودن آن توانسته اند از نظر ساختار کلی و سایر جنبه های زیباشناختی تحول چشمگیری در این زمینه بوجود آورند. در دکوراسیون داخلی استفاده از این نوع آجرها به عنوان آجر نسوز پشت تلویزیون یکی دیگر از کاربردهای این محصول به شمار می رود. می توان از آجر آنتیک برای این کار بهره برد که زیبایی خاصی به دیوار خانه شما می دهد.

دوام و ماندگاری آجر نسوز نما

چگالی آجرهای نسوز بالا بوده در نتیجه به دلیل متراکم بودن و فشردگی ذرات این نوع آجر می توان از آن در سازه های مختلف حتی به شکل پایه ای نیز بهره گرفت. آجر نسوز یک عایق حرارت و رطوبت به شمار می رود و می تواند در بسیاری از مناطق مورد استفاده قرار بگیرد و از هدر رفتن گرما در زمستان و تخلیه هوای خنک در تابستان جلوگیری کند، بنابراین شما در هر نقطه ای از ایران که باشید می توانید از این نوع آجرها با خیال راحت استفاده کنید.

آجر نسوز نما برای دکوراسیون داخلی

دیوارهای آجری به عنوان یک نقطه کانونی یا ایجاد یک پس زمینه ای که سایر عناصر طراحی اتاق را تکمیل یا در تضاد قرار می دهد به هر کدام از اتاق ها شخصیت می بخشد. فرقی ندارد سبک شما صنعتی یا روستایی باشد، زیبایی و یکنواختی دیوار آجری می تواند به بافت و زیبایی آن بیفزاید. آجرهای نسوز و آجرنما شیل می تواند جذابیت دنیای قدیم را اضافه تر کند یا فضای خانه و ساختمان شما را به روز تر کند.

اگر در نمای داخلی خانه خود یک دیوار آجری دارید می توانید روی آن یک حرف فارسی یا انگلیسی بتراشید. با این وجود اگر شما تصمیم دارید خانه خود را بفروشید باید آن قسمت از دیوار را بپوشانید. از دیوارهای آجری می توانید در هر مکانی استفاده کنید. یک آشپرخانه می تواند یک ترکیب عالی برای آجرشیل یا آجرهای نسوز باشد؛ همچنین از انواع آجر می توان برای زیرزمین ها و کف فرش نیز استفاده کرد.

آجر نسوز نما چیست

صاحبان خانه می توانند برای یک تغییر اساسی در زیرزمین ها از ترکیب رنگی های مختلف آجرها استفاده کنند مخصوصا زمانی که پنجره ها محدود باشند. دیوارهای شومینه برای این ترکیب بسیار مناسب می باشد. پیشنهاد می شود که رنگ آجری مناسب و متناسب با رو تختی و مبلمان خود انتخاب کنید؛ اگر طرفدار سبک مینیمال هستید بهتر است از آجر نسوز سفید در دیوار استفاده کنید. آجر دکوراتیو و آجر رستیک گزینه های بسیار خوبی برای نمای ساختمان و دکوراسیون های داخلی هستند. می توان از این نوع آجر ها به میزان کمی در پشت ال سی دی با طرح های متفاوت بهره برد.

4 نمای آجری خیره کننده در جهان

درست است که آجر نما برای بیشتر سازه ها مورد استفاده قرار می گیرد، این پروژه ها نشان می دهد که هنوز هم می توان از آجر به روش های جدید و ابتکاری استفاده کرد. این پروژه ها درک استادانه ای از این رسانه های باستانی به نمایش می گذارد. این معماران به جای تصمیم برای اشکار نمودن قدرت و امنیت با ایجاد دیوارها و صفحه های سوراخ دار مقاومت و باز بودن نما را با قابلیت انعطاف پذیری آجر نسوز نما به چالش می کشد. در این پروژه ها از انواع آجر نما، آجر قزاقی سنتی، و آجرهای قرمز استفاده شده است. در ادامه با این سازه ها آشنا می شوید:

آجر نسوز نما چیست

1. دفتر ترمه

نمای این ساختمان از انبوهی از آجر ساخته شده است. در طبقه پایین یک مغازه وجود دارد که شبیه به یک غار است در حالی که آجرکاری در طبقات فوقانی در فواصل زمانی با لعاب قطع خواهد شد. این ابتکار اجازه می دهد تا نور به داخل برسد.

2. خانه سه طبقه

این خانه از دهه 1950 تا به امروز از آجر ساخته شده. در سال 2013 یک ضمیمه آجری علاوه بر حیاط احاطه شده توسط دیوارهای شیشه ای ایجاد شد.

3. استودیو پوشیده از آجر نما (استودیو ادمون، تهران، ایران)

این ساختمان مسکونی در یک محله پرجنب و جوش در پایتخت ایران واقع شده است. چیدمان آجرهای آن باعث شده تا آجرهای زاویه های مختلفی داشته باشند؛ بدین صورت آجرها نور روز را به داخل ساختمان کنترل می کنند و به حریم خصوصی ساکنان احترام گذاشته می شود.

4. مرکز اسناد حقوق بشر آسیای جنوبی (معماران آناگرام، دهلی، هند)

چیدمان این مرکز علاوه بر ایجاد سایه، امکان تهویه مناسب به ساختمان را نیز فراهم می کند.

برای سفارش تماس بگیرید با

آجر نسوز نما محراب

تهران، ورامین، بعد از روستای آب باریک

09356343793

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی و از سوی سفارش دهنده تهیه شده است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

۱ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha